- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ زودتر از سایر پالایشگاه‌ها انجام شد

عسلویه نیوز: مسئول بازرسی فنی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ زودتر از سایر پالایشگاه‌ها انجام شد.

خبرگزاری فارس: تعمیرات اساسی فازهای 9 و 10 زودتر از سایر پالایشگاه‌ها انجام شد

به گزارش  عسلویه نیوز، داود رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین عملیات‌ها در مجتمع‌های پالایشگاهی است و این امر در پارس جنوبی با کیفیت و شتاب مطلوبی انجام می‌شود.

مسئول بازرسی فنی فازهای ۹ و ۱۰ از آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم زودتر از بقیه پالایشگاه‌ها خبر داد و افزود: پالایشگاه پنجم امسال زودتر از بقیه پالایشگاه‌ها تعمیرات دوره‌ای خود را بر اساس سیاست‌های بازرسی فنی و برنامه‌ریزی انجام شده شروع کرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: این تعمیرات در هر دو فاز ۹ و۱۰ و تاسیسات فرآیندی و آب و بخار و treatment را شامل می‌شد و چند روزی هم به total shutdown اختصاص یافت.

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه پنجم در زمینه نحوه‌ کار بازرسی فنی در زمان تعمیرات تصریح کرد: بازرسی فنی یکی از واحدهای پر اهمیت در بازه تعمیراتی بوده و تمامی تجهیزات مکانیکی طبق دستورالعمل‌های استاندارد مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بازرسی داخلی از تمامی برج‌ها و ظروف تحت فشار و تانک‌ها در چندین مرحله صورت گرفت یادآور شد: تیوب باندل مبدل‌های حرارتی بیرون کشیده شد و بازرسی داخلی از shell صورت گرفت و از این میان می‌توان به باندل مبدل حرارتی جوشاننده واحد بازیافت آمین اشاره کرد که وزنی حدود ۵۲ تن دارد.

رحمتی به ارایه دستور تعمیرات پس از بازرسی تجهیزات اشاره کرد و ابراز داشت: پس از بازرسی از تجهیزات دستورات تعمیراتی مورد نیاز مطابق شرایط دستگاه‌ها و تمیزکاری از سوی این واحد به واحد تعمیرات ارایه شد.

وی گفت: از تجاربی که از مشکلات پیش آمده در فاز ۲ و ۳ داشتیم استفاده کرده، نقاط بحرانی را با دقت بیشتر مورد بازرسی قرار دادیم.

این مسئول اضافه کرد: دیگر آیتم مهم این بازه DSO Separator فاز ۹ بود که به‌دلیل اسیدی بودن محیط و شرایط کاری خوردگی شدید مشاهده شد و در واقع چنین مشکلی در تمام فازها مشاهده می‌شود که با توجه به تحقیقات و تجربیات دیگر همکاران خوردگی به‌ویژه بازرسی فنی ستاد روش مناسب تعمیراتی تهیه شد و با تلاش شبانه روزی واحد سرویس و نظارت بازرسی فنی عملیات copper blasting صورت گرفت و پوشش بلزونا اعمال شد.

رحمتی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای بزرگ این دوره می‌توان به عملیات نصب access fitting کوپن‌های خوردگی اشاره کرد که از پانج باقی مانده زمان راه‌اندازی بوده و با تلاش و همکاری واحدهای بهره‌برداری، ایمنی، تعمیرات و بازرسی صورت گرفت.

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه پنجم با رضایت‌بخش خواندن وضعیت تجهیزاتی که در دستور کار بازرسی فنی قرار گرفته‌اند متذکر شد: بسیاری از واحدها تلاش فراوانی داشتند و برخی از مهندسان در زمان انجام کار ۲۰ ساعت در شبانه‌روز فعالیت داشتند که لازم است از این عزیزان تقدیر شود.