- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی تفکر من بود

عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید جذب ممنوعیت دروازه‌بان خارجی با پیشنهاد او صورت گرفته و هنوز هم از این تصمیمش دفاع می‌کند.


  احمد خداداد در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه جذب ممنوعیت دروازه‌بان خارجی با پیشنهاد برانکو و تصویب کمیته فنی فدراسیون دادکان بود یا نه گفت: مسابقات فوتبال لیگ را که دیدم احساس کردم سطح دروازه‌‌بانی فوتبال ما در حال افت است و تیم‌ها ترجیح می‌دهند از دروازه‌بان خارجی استفاده کنند. به همین دلیل به دادکان نامه نوشتم و پیشنهاد دادم جذب دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر ممنوع شود و او هم موافقت کرد.

وی ادامه داد: قرار شد این مسئله در لیگ برتر اجرایی شود اما عمر فدراسیون دادکان کفاف نداد. با این حال افرادی که در فدراسیون بودند از این ماجرا اطلاع داشتند و می‌دانستند چنین تفکری ایجاد شده و بعد از مدتی این تفکر را اجرایی کردند.

خداداد با بیان اینکه از تصمیمش دفاع می‌کند اظهار داشت: اکنون ببینید که تیم‌های ما چه دروازه‌بان‌های خوبی دارند. تراکتورسازی، نفت تهران، ذوب آهن و… از گلرهای خوبی سود می‌برند و این دروازه‌بان‌ها در سایه همین ممنوعیت رشد و پرورش یافتند.

عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر ورود دروازه‌بان خارجی آزاد شود دوباره شاهد افت کیفی دروازه‌بان‌ها خواهیم بود زیرا از ۱۸ تیم خارجی ۱۰ تیم ترجیح می‌دهند از دروازه‌بان خارجی استفاده کنند و فرصت کمتری در اختیار دروازه‌بان‌های ایرانی قرار می‌گیرد و  تجربه کمتری پیدا می‌کنند.