- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: در تهران بیش از هزار ساختمان از دستگاه‌های دولتی داریم که اگر این ساختمان‌ها را ساماندهی کنیم ۱۵هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: وجود بیش از هزار ساختمان اضافه دولتی در تهران [1]
 

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، لطف الله فروزنده صبح امروز در نشست مدیران هواشناسی سراسر کشور گفت: سازمان هواشناسی باید به سمت الکترونیکی شدن برود و امروز بدون دانش‌های نوین نمی‌توان در این زمینه به جایی رسید، باید تجهیزات به سمت خودکفایی برسد.

 

وی با بیان اینکه نقشی که سازمان هواشناسی در بخش‌های مختلف دارد بی بدیل است، ادامه داد: اگر اطلاعاتی از اوضاع هوا داشته باشیم در هر زمینه‌ای می‌توانیم بهترین برنامه ریزی چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه‌های دیگر داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز بیش از ۴میلیون نفر دانشجو داریم که ۲۶،۵درصد این افراد به دلیل نداشتن سند آمایش نیروی انسانی بیکار هستند، همچنین متاسفانه نزدیک به ۳،۵ میلیون نفر نیروی افغانی مشغول به کار داریم که این هم نشانه عدم داشتن سند آمایش است.

 

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین باید کمک کنیم، سند آمایش سرزمین را برای مناطق ایجاد کنیم.

 

فروزنده با بیان اینکه نظام برنامه ریزی ما غلط است و باید آن را صحیح کرد، افزود: باید به سمتی برویم که استانداران در استان مسئول همه چیز باشند که این کارهم راه حل و همچنین مشکلات قانونی خود را دارد که این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه به نظام تحول اداری اشاره کرد و اظهارداشت: کشور اگر بخواهد سند چشم‌انداز را محقق کند حتما باید نظام اداری را متحول نماییم.

 

فروزنده تصریح کرد: شعار کوچک سازی دولت، شعار درستی نبود، بلکه منطق سازی دولت درست است.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۷۰ دستگاه در تهران ساختمان دارند که به این دلیل خیلی هرز منابع داریم، و اگر در تهران ساختمان‌ها را ساماندهی کنیم ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم کرد.