- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هشدار جمعیت ایثارگران درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای، ضمن هشدار به مجلس و دولت درباره تبعات منفی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در زمان کنونی، بر مطالعه دقیق ابعاد اثرگذاری آن بر سطح زندگی اقشار ضعیف جامعه تاکید کرد.

به گزارش الف متن این بیانیه به شرح زیر است:

در هفته‌های اخیر افزایش کم سابقه قیمت مواد غذایی و دیگر کالاهای مورد نیاز عموم، با عث نگرانی مراجع، علما، ائمه جمعه و جماعات و ملت نجیب ایران شده است.

تورم شدید موجود، حاصل رشد بی‌ضابطه نقدینگی است که پیش از این درباره آن مکرراً هشدار داده شد اما مسوولان اجرایی و برخی نمایندگان محترم مجلس آنرا جدی نگرفتند و به قدر کافی به آن عنایت نکردند.

امروز و در شرایطی که تورم، فشار معیشتی بسیار زیادی بر اقشار مستضعف وارد کرده است، دولت محترم شدیداً اصرار دارد با اجرای سریع و ناگهانی هدفمندی یارانه‌ها، مبالغ بی‌سابقه‌ای به نقدینگی موجود اضافه کند که حاصل آن، تشدید تورم و بی ثباتی در بازارها و کل اقتصاد ایران خواهد بود.

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلابی به دولت محترم یادآوری می‌کند قرار نبود فشار ناشی از هدفمندی یارانه‌ها فقط به قشر مستضعف و کم درآمد وارد شود. اگر این جراحی، هزینه و دردی هم دارد، باید همه اقشار در این درد سهیم باشند.

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم درخواست می‌کند با توجه به التهاب و ناامنی موجود در بازار، گام دوم هدفمندی یارانه ها را با احتیاط مضاعف بردارند و پیش از ارزیابی دقیق آثار مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها و نیز پیش از تدوین ساز و کار اصابت یارانه نقدی به گروه‌های هدف، مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکنند.

 
کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

یکشنبه۲۳ اردیبهشت۱۳۹۱