- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کلاهبردار صفحات اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با استفاده از عکس زنان اقدام به ساخت صفحات اجتماعی و دریافت شارژ تلفن می‌کرد خبر داد.

خبرگزاری فارس: کلاهبردار صفحات اجتماعی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس سرهنگ محمد خانی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی پس از جعل هویت و استفاده از تصویر وی و نسبت دادن مطلب ناروا و غیر اخلاقی در اینترنت به او، قصد دوستی با کاربران اینترنتی را داشته است، ماموران تحقیقات خود را  برای شناسایی این فرد آغاز کردند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان متهم که سعی داشت هویت واقعی خود را در فضای مجازی مخفی نگه دارد شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

خانی در ادامه افزود: متهم با سرقت هویت افراد از صفحات اجتماعی و ساخت ایمیل جعلی با هویت و تصاویر آنان از طریق تالارهای گفتگو با کاربران ارتباط برقرار کرده و از آنها تقاضای شارژ تلفن می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه اعتماد کاذب به وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی، حریم خصوصی و خانوادگی برخی از کاربران ناآگاه را به مخاطره می‌اندازد، اظهار داشت: کاربران اینترنت حتماً توصیه‌ها و نکات ایمنی را پیرامون حریم خصوصی و شخصی و تنظیمات محرمانگی اطلاعات طبقه‌بندی شده رعایت کرده و توجه داشته باشند دوستی‌های نامناسب اینترنتی یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای شایع پیرامون حریم شخصی و خانوادگی است و ممکن است ارتباطی از پیش برنامه‌ریزی شده برای بهره‌برداری‌های خاص باشد.

وی در پایان از کاربران اینترنتی خواست، اگر وارد محیط چت می‌شوند نسبت به عواقب و سوء استفاده‌های احتمالی دوستی‌های اینترنتی هشیار بوده و به هیچ عنوان به اینگونه ارتباطات که متاسفانه سرانجام غم بار و تلخی به دنبال دارد اعتماد نکنند.