- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کشف ۱۰ قطعه تیهوی کمیاب از شکارچیان متخلف در دشتستان

عسلویه نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان از کشف ۱۰ قطعه تیهوی کمیاب از شکارچیان متخلف در دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 10 قطعه تیهوی کمیاب از شکارچیان متخلف در دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” ثابت جوکار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره حفاظت محیط زیست دشتستان از همه توان و ظرفیت خود برای حفاظت از پرندگان و محیط زیست بهره می‌برد و امیدوار هستیم به اهداف خود برسیم.

وی از دستگیری شکارچیان متخلف در هفته جاری خبر داد و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دشتستان تعدادی از شکارچیان غیرمجاز را در روزهای اخیر در بخش‌های ارم و بوشکان دستگیر کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران محیط زیست همواره برای حفاظت از محیط زیست به گشت‌زنی و کنترل مناطق و زیستگاه‌های جانوری می‌پردازند و در هفته جاری تعداد هفت شکارچی متخلف توسط ماموران دستگیر شده‌اند.

جوکار از کشف ۱۰ قطعه تیهوی کمیاب از شکارچیان متخلف در دشتستان خبر داد و گفت: از دستگیرشدگان ۱۰قطعه تیهو، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی و پنج رشته تور پرنده‌گیری به دست آمد.

وی ادامه داد: دستگیرشدگان توسط ماموران محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی تحویل شدند.

جوکار از رهاسازی هفت قطعه تیهو به دامان طبیعت خبر داد و افزود: تعداد هفت قطعه پرنده تیهو که صدمه چندانی ندیده بودند توسط ماموران محیط زیست در طبیعت رها شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان بیان کرد: از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش تقاضا داریم که در فصل ممنوعه شکار و صید (فروردین تا تیرماه) که اکثر گونه‌های حیات وحش در حال زاد و ولد هستند از شکار و صید خودداری کنند.

وی اضافه کرد: از همه مردم می‌خواهیم تا در حفظ و نگهداری این موهبت خدادادی با این دستگاه همکاری و برای شکار و صید نیز طبق قانون و مقررات عمل کنند و با اخذ پروانه به صید و شکار اقدام کنند.