احداث منطقه ویژه اقتصادی از مصوبات سفر رییس جمهوری به بوشهر اجرایی شد
تاريخ ارسال خبر : 15 می 2015 | ساعت 18:11 | کد خبر: 33313 | sv144 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهرگفت: احداث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به وسعت سه هزارو ۸۰۰ هکتار از مصوبات سفر پارسال هیات دولت به این استان اجرایی شده است.

مهدی صفوی روز پنجشنبه دردیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهرافزود:مطالعات شهرسازی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در مرحله اول و دوم اجرا شده و نقشه های توپوگرافی تهیه شده و در مرحله بعد زون بندی و فاز دوم شهرسازی آن اجرا می شود.

وی یادآورشد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در حال حاضر متقاضی سرمایه گذاری دارد که در حال رایزنی برای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: از مجموع ۶۵۰ فقره قرارداد منعقد شده برای احداث واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی این استان تاکنون ۲۹۸ واحدصنعتی به بهره برداری رسیده است.

صفوی اظهارداشت:این شمار واحد تولیدی در ۲۰شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه با سرمایه گذاری یکهزارو ۷۹۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال پنج هزارو ۲۲۷ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآورشد: حدود ۳۰۰ طرح صنعتی نیز در شهرک ها ، ناحیه و منطقه ویژه در استان بوشهر در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: ۲۳۲ هکتار از زمین های شهرک های صنعتی استان واگذار شده و ۵۷۰ هکتار زمین آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است.

صفوی اظهارداشت: درزمان حاضر در هر شهرستان به جز شهرستان های جم و عسلویه حداقل یک شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در برخی شهرستان ها این شمار به دو شهرک و ناحیه صنعتی می رسد ضمن اینکه تمامی شهرک ها و نواحی دارای زیرساخت ها و امکانات لازم از قبیل آب، برق و تلفن هستند.

وی گفت:گازرسانی به شهرک های صنعتی استان بوشهر شروع شده و در حال حاضر ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی اصلی استان گاز رسانی شده است .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر افزود:افزایش ۱۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته نشان دهنده توجه به شهرک های صنعتی در این مدت است که ماحصل آن بهره برداری از سیستم استحصال پساب و تصفیه خانه فاضلاب و پروژه ساختمان مرکز خدمات فناوری کسب و کار شهرک صنعتی دو بوشهر است.

صفوی یادآورشد:هم اینک ۵۷ انشعاب صنعتی فاضلاب واگذار شده و ۱۱ دفتر مشاوره درساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به مشاورین صنعتی واگذار شده است.

وی گفت: پارسال افزون بر افتتاح ساختمان آتش نشانی شهرک صنعتی ریگ ، خرید و تجهیز دو دستگاه ماشین آتش نشانی برای شهرک های ریگ و برازجان نیز انجام شد و پنج هکتار فضای سبز هم در شهرک های صنعتی استان بوشهر ایجاد شد.

این مقام مسوول افزود: واگذاری شهرک صنعتی برازجان به مساحت ۶۷ هکتار به شرکت خدماتی متشکل از صاحبان صنایع مستقر در شهرک از دیگر اقدامات این شرکت در پارسال است.

وی بابیان این که حمایت از صنعتگران فقط شامل تامین زمین و امکانات اولیه نمی شود گفت:شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر حمایت های ویژه ای از صنایع کوچک نظیر اعطای تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری و ظرفیت های صندوق ضمانت صنایع، آموزش برای شاغلان واحدهای صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی، راه اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار موفق، انجام مطالعات امکان سنجی طرح های تولیدی، صنعتی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ها نیز در راستای بهبود و رشد کمی و کیفی صنایع کوچک استان است .

صفوی یادآورشد:در همین راستا پارسال معرفی ۲۲ واحد صنعتی برای دریافت مبلغ ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری به بانک های عامل استان، عقد قرارداد با ۹ طرح برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری و طرح کمک به نوسازی و تجهیز ساختار صنایع استان، پرداخت یارانه سود و کارمزد سه طرح با مبلغ یارانه پرداختی ۲۹۲ میلیون ریال از اعتبارات طرح کمکهای فنی و اعتباری انجام شد.

وی برگزاری ۹ تور صنعتی با حضور ۸۹ نفر از مدیران و کارشناسان شاغل در واحدهای صنعتی به کشورهای ترکیه، مالزی،روسیه، امارات و برخی شهرهای داخل کشور، ۲۲ دوره آموزشی با حضور ۵۰۲ نفر از مدیران و کارشناسان شاغل در واحدهای صنعتی استان در حوزه های مدیریتی و مهارتی، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و برگزاری دو دوره آموزشی مشترک به صورت تخصصی با حضور ۱۵۰ نفر از کارشناسان کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان، در راستای مفاد تفاهم نامه و به صورت رایگان برای واحدهای شرکت کننده، شرکت ۲۵ واحد صنعتی در نمایشگاههای قطر،دبی،مسکو، استانبول را از دیگر اقدام های این شرکت در سال گذشته ذکر کرد.

وی با اشاره به این که با راه اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، سرمایه گذاران با اطلاعات کافی وارد عرصه تولید می شوند گفت: با فعالیت این مرکز و ارائه اطلاعات لازم به سرمایه گذاران، علاوه بر راهنمایی آنان، ریسک سرمایه گذاری نیز پایین می آید.

صفوی افزود:در این مرکز در زمینه های مختلفی نظیر تسهیلات بانکی و نحوه اخذ آن، نحوه استاندارد کردن کالا، مالیات، بیمه تامین اجتماعی، امور بازرگانی و غیره اطلاعات لازم به سرمایه گذاران ارایه می شود.

وی گفت:واحدهای صنعتی در شرایط فعلی با مشکلات بازاریابی محصولات، تهیه مواد اولیه، استفاده از تکنولوژی روز و غیره روبرو هستند که باید مرکز مشاوره صنعتگران و سرمایه گذاران را نیز در این زمینه ها راهنمایی کنند.

صفوی با قدردانی از تعامل ایرنا با این مجموعه اقتصادی و صنعتی در انعکاس فعالیت ها و برنامه های فرارو افزود: رویکرد اطلاع رسانی رسانه ها نقش موثری در جلب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و گرایش مصرف کنندگان در استفاده از تولیدات داخلی کتمان ناپذیر است کما اینکه واحدهای تولیدی نیز باید با کیفی سازی محصولات خود به استمرار و اشتیاق مردم برای خرید محصولاتشان اهتمام جدی داشته باشند.

اکبر اقبال مجرد افزود: اهمیت ارتباط با افکار عمومی ، تبلیغ و جلب نظر مشتری از سوی رسانه به گونه ای است که در شرایط کنونی بسیاری از صاحبان سرمایه های کلان و شرکت های تولیدی دنیا برای معرفی محصولات خود افزون بر بهره گیری از رسانه های رسمی، خود نیز به ایجاد و راه اندازی شبکه های تلوزیونی و رسانه ای در کشورهای مختلف اقدام می کنند.

وی بااشاره به پیوند رسانه با توسعه یادآورشد:رسانه باید بستر نهادینه سازی الگوی صحیح مصرف و فرهنگ سازی در بخش های مختلف را به عنوان یکی از رسالت های حرفه ای خود تعریف و اجرایی کند.

در این نشست راهکارهای چگونگی استفاده از ظرفیت رسانه ای ایرنا برای معرفی پتانسیل ها و رویکردهای حمایتی دولت از شهرک های صنعتی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی بررسی شد.ایرنا


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ