- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اختصاص ۸ درصد از درآمدهای نفت به پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” حمیدرضا کاتوزیان بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار صنعت نفت بوده و توسعه فازهای این میدان گازی از مهم‌ترین برنامه‌هاست.
وی افزود: هم‌اکنون اجرای مراحل مختلف ساخت و توسعه طرح‌های منطقه پارس جنوبی رضایت‌بخش است و مسئولان شرکت‌های مستقر در منطقه تلاش خوبی برای راه‌اندازی این فازها انجام می‌دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی مجلس با برگزاری دو جلسه در هفته با موضوع ارزیابی روند اجرا و موانع پیش‌روی توسعه صنعت نفت با اولویت طرح‌های پارس جنوبی، تلاش‌های ویژه‌ای در راستای حمایت از تحقق اهداف کشور در پارس جنوبی دارد.
کاتوزیان عنوان داشت: مجلس با تمام وجود برای رشد و توسعه کشور به ویژه در حوزه انرژی تلاش می‌کند و امیدوار هستیم در سایه تعامل و همکاری دولت و مجلس شاهد موفقیت در همه زمینه‌ها باشیم.
وی از اختصاص ۸ درصد از درآمدهای نفت به پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: اختصاص بیش از هشت درصد از درآمدهای نفت به توسعه پارس جنوبی در قانون برنامه پنجم توسعه، بیانگر رایزنی‌های متعدد کمیسیون انرژی و نگاه ویژه مجلس به پیشبرد اهداف ملی در این حوزه مشترک است و این امر در تکمیل فازهای پارس جنوبی تاثیر بسزایی دارد.
کاتوزیان با ابراز امیدواری نسبت به اجرای تعهدات تکلیفی برنامه پنجم توسط دولت گفت: اگر توسعه پارس جنوبی شتاب لازم را نداشته باشد، جبران عقب‌ماندگی‌ها دشوار و بدون تردید باید در احداث فازها شتاب لازم صورت گیرد تا بتوانیم عقب‌ماندگی برداشت از پارس جنوبی را جبران کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای تسهیل تامین مالی پارس جنوبی خبر داد و بیان داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها نقشه راه توسعه است و مجلس تلاش دارد ضمن کمک‌های بودجه‌ای و همگامی و مشارکت با صنعت نفت و دولت، روند تأمین مالی پروژه‌های گازی پارس جنوبی را تسهیل کند.
در این بازدید تعدادی از مسئولان ارشد پارس جنوبی نیز به بیان گزارشی از رشد فیزیکی طرح‌های پارس جنوبی پرداختند و در ادامه نیز در نشستی مشترک، پیشرفت بسته قراردادی فازهای ۲۲ تا ۲۴ میدان مشترک پارس جنوبی مورد ارزیابی قرار گرفت.