- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ساخت ۳ ترانه با موضوع بوشهر

عسلویه نیوز” فضل‌الله توسلی پیش از ظهر امروز در دیدار با محسن شریفیان هنرمند و موسیقیدان سرشناس بوشهری با اشاره به سوابق متعدد فرهنگی و تاریخی بوشهر اظهار داشت: بوشهر شهر تعامل فرهنگ‌ها بوده است.
وی افزود: از آنجایی که اجتماع فرهنگ‌ها در این شهر روی داده بنابراین فضای گفت‌وگو و تبادل اندیشه برای فرهنگ‌ها ایجاد شده و به همین مناسبت قطعاً موسیقی آن نیز میتواند برگرفته از این هم‌اندیشی باشد.
شهردار بندر بوشهر با تاکید بر اهمیت موسیقی به عنوان یک دانش ابراز داشت: شخصی مثل ارسطو آن را از شاخه‌های ریاضی دانسته و ابن سینا در بخش ریاضی کتاب شفا از آن نام برده اما به لحاظ کلی علاوه بر آنکه هنر است امروزه به عنوان دانش و هنر گسترده شده است.
توسلی تصریح کرد: موسیقی بوشهر به جهات مختلف از حضور اقوام و ملل تا موقعیت خاص جغرافیایی و تاریخی و افکارهای مختلف قطعاً دارای شاخص‌های خاص خود است که گزارش آقای شریفیان یکی از معرف‌های ویژه بندر بوشهر به جهانیان در سفرها بوده است.
وی با اشاره به آثار محسن شریفیان در عرصه موسیقی و پژوهش خاطرنشان کرد: این نکته که شما برای اعتلای بوشهر تلاش و ما را در معرفی این وطنشهر به هموطنان و جهانیان کمک میکنید، قابل تقدیر است.
هنرمند و موسیقیدان سرشناس بوشهری در این دیدار گفت: در سفرهای متعددی که به اقصی نقاط دنیا داشته‌ایم، اداره شهر توسط شهردار بوده است.
محسن شریفیان عنوان داشت: هنرمندان موسیقی بوشهر همواره این شهر و ایران عزیز را در سراسر جهان فریاد زده‌اند، فریادی که کمتر به گوش مسئولان فرهنگی رسید و در چنین شرایطی از توجه شهردار بوشهر به فعالیت‌های هنرمندان این رشته بسیار خوشحال هستم.
این هنرمند برجسته با اشاره به دیدگاه‌های مثبت شهردار به هنر و موسیقی تصریح کرد: نقش موسیقی برای معرفی بوشهر بسیار برجسته بوده و امروزه موسیقی بوشهر نسبت به سایر هنرها و حتی ورزش و… نقش انکار‌ناپذیری در شهرت جهانی این بندر داشته است.
وی در ارتباط با به سفرهای برون‌مرزی گروه‌های موسیقی بوشهر اضافه کرد: هنرمندان بوشهری در بسیاری از کشورهای مهم دنیا از کانادا‌، استرالیا، آمریکا گرفته تا انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلغارستان، یونان و از طرفی روسیه‌، بلاروس، ترکمنستان‌، ترکیه، سنگاپور، مالزی، کره و چین و کشورهای عربی اردن، عمان، کویت، قطر و بحرین تا یمن و سنگال و‌… موسیقی بوشهر را طنین‌انداز کرده‌اند.
شریفیان گفت: موسیقی پلی است که می‌توان تاریخ، فرهنگ و جغرافیای بوشهر را به وسیله آن به دنیا معرفی کرد و باید از این فرصت به نفع استان استفاده و اهداف فرهنگی خود را تبلیغ کنیم.
وی ابراز داشت: در حال حاضر موسیقی بوشهر مخاطبان فراوانی دارد و این آمار را می‌توان از دانلود آثار موسیقایی هنرمندان بوشهری در اینترنت هم متوجه شد در این ارتباط می‌توان به قطعه “‌سی بوشهر‌ ” اشاره کرد که در طی چند ساعت در اینترنت بیش از ۶ هزار بار از سرتاسر جهان دانلود شد.