- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

یک‌ سوم سطح زیر کشت استان بوشهر در دشتستان است

عسلویه نیوز: فرماندار دشتستان گفت: یک‌ سوم سطح زیر کشت استان بوشهر در دشتستان است.

خبرگزاری فارس: یک‌ سوم سطح زیر کشت استان بوشهر در دشتستان است

به گزارش “عسلویه نیوز” غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای بند انحرافی سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: هدف از این بازدید در واقع بررسی روند کار بند انحرافی منطقه گلدشت و شبانکاره و تسریع در آبرسانی از سد رئیسعلی دلواری به دشت‌های حاصلخیز شهرستان دشتستان است.

وی افزود: توسعه کشاورزی امر مهم و ارزشمندی است که نیازمند تامین منابع آبی مورد نیاز است و باید نهایت استفاده را از منابع آبی موجود ببریم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: شهرستان دشتستان با بیشترین منابع آبی، بیشترین سطح زیر کشت و بیشترین اراضی کشاورزی مطالعه شده،توان بسیار مطلوبی برای جهش در رشد اقتصادی استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارد.

خسروی تصریح کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عزم دولت بر ایجاد و توسعه اشتغال و کارآفرینی است به همین دلیل با توجه به گستره وسیع فعالیت‌های کشاورزی در شهرستان دشتستان تلاش برای تحقق شعار سال در این حوزه بسیار حائز اهمیت و ماندگار خواهد بود.

وی از اختصاص یک ‌سوم سطح زیرکشت استان بوشهر به دشتستان خبر داد و اضافه کرد: یک سوم سطح زیرکشت زراعت، باغبانی، صیفی‌جات، محصولات گلخانه‌ای و جالیزی و نیز دامداری و طیور در استان بوشهر به شهرستان دشتستان اختصاص دارد.

فرماندار دشتستان با اشاره به اهمیت سد رئیسعلی در توسعه کشاورزی بیان کرد: این سد از سال ۸۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نقش سد رئیسعلی در تامین آب مورد نیاز کشاورزی در دشتستان بسیار مهم است.

خسروی یادآور شد: هم‌اکنون بند انحرافی و کانال‌های اصلی و فرعی پایین‌دست این سد در دست اجراست و باید نسبت به سرعت بخشیدن به این طرح اهتمام ورزیم.