- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ذخیره ۱۹۸ میلیون مترمکعبی آب در سد رئیسعلی دلواری

عسلویه نیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۱۹۸ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ذخیره 198 میلیون مترمکعبی آب در سد رئیسعلی دلواری

به گزارش”عسلویه نیوز” شاپور رجایی شامگاه چهارشنبه در بازدید از سد رئیسعلی دلواری و بند‌های انحرافی دشت شبانکاره اظهار داشت: احداث سد رئیسعلی دلواری یکی از بزرگ‌ترین هدایای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشاورزان منطقه بوده و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه صنعت کشاورزی در استان بوشهر دارد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: درصد بالایی از جمعیت این شهرستان در عرصه‌های کشاورزی اشتغال دارند و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان این منطقه از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان شهرستان دشتستان و استان بوشهر باید به آن توجه کنند و شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر همواره این مهم را مورد توجه قرار داده است.

رجایی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری و شبکه اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی دشت شبانکاره بزرگترین طرح توسعه کشاورزی استان بوشهر است و از بدو اجرای این طرح آب‌ منطقه‌ای استان با حساسیت خاص بر این مساله نظارت داشته و شرایط را برای اجرای هر چه بهتر این طرح به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: بهبود شرایط آبیاری، موجب رشد اراضی و مزروعات زیر کشت در شهرستان دشتستان و به ویژه دشت شبانکاره می‌شود که این عامل در رشد و توسعه حداکثری کشاورزی استان بوشهر اثرات بسزایی خواهد داشت.

رجایی با تشریح ویژگی‌های فنی سد رئیسعلی دلواری ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری مخزن ۵۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعبی دارد که هم‌اکنون بیش از ۱۹۸ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است.

این مسئول گفت: همچنین بند انحرافی این سد با حجم آبگیری ۱۴٫۵ مترمکعبی در ثانیه تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز اراضی منطقه دارد.

وی اذعان داشت: خدمت‌رسانی به مردم در جامعه اسلامی بزرگ‌ترین امانتی است که نزد مسئولان به ودیعه نهاده شده و مسئولان باید تمام توان و پتانسیل خود را در این راستا به کار گیرند و هیچ کم‌کاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.