- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است

عسلویه نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش دشتستان گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است.

خبرگزاری فارس: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است

به گزارش “عسلویه نیوز”عباسعلی اسدی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی هنرستان کار و دانش و صنعت برازجان اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی و ساخت و بهسازی مدارس در ارتقای سطح آموزش تاثیر بسزایی دارد و در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت پذیرفته است.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان بیان کرد: توجه دولت خدمتگزار به علم و دانش و امر خطیر آموزش سبب توسعه و پیشرفت چشمگیر فضاهای آموزشی در سراسر کشور شده و در شهرستان دشتستان با توجه به ظرفیت‌های موجود گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته‌ایم.

وی افزود: در جامعه اسلامی حضور خیرین در تمامی عرصه‌ها نمود دارد و در ساخت اماکن و فضاهای مذهبی و مساجد و گاها مدارس شاهد حضور فعال این خیرین بوده‌ایم.

اسدی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر در بهبود و ارتقای سطح کیفی و کمی فضاهای آموزشی اثرگذاری بالایی داشته و در شهرستان دشتستان در حد ظرفیت موجود از کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز بهره برده‌ایم و تلاش خود را برای افزایش این میزان در سال‌های آتی به کار می‌گیریم.

این مسئول ادامه داد: سالن اجتماعات و هنرستان کار و دانش و صنعت برازجان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث می‌شود که نیمی از آن را خیرین مدرسه‌ساز تامین کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اذعان کرد: این بنا با زیربنای ۳۰۰ متر احداث می‌شود و نظارت دقیق بر روند اجرای طرح از مسائلی است که آموزش و پرورش شهرستان دشتستان توجه ویژه‌ای به آن دارد.

اسدی گفت: رفع نیازهای مدارس و تامین امکانات و تجهیزات اداری و … مدارس از مسائلی است که آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با حساسیت خاص آن را دنبال می‌کند و حضور خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در این عرصه می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی از تحصیل ۳۵ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ مدرسه در دشتستان خبر داد و افزود: دشتستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در استان دارد و حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ مدرسه و فضای آموزشی در دشتستان به تحصیل اشتغال دارند و برای افزایش سطح کیفی تحصیل در این شهرستان اهتمام داریم.

اسدی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق سند تحول بنیادین یادآور شد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است و در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش تاثیر بسزایی دارد.

در این مراسم محمد حریری و علی‌اکبر کریم از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دشتستان در جمع دانش‌آموزان این مدرسه به ایراد سخنانی پرداختند و مسائل، مشکلات و نیازهای این آموزشگاه را مورد بررسی قرار دادند.

بانی این هنرستان علی‌اکبر کریم است و در ساخت سالن اجتماعات هم کمک‌های شایانی به این مدرسه ارائه کرده است.