- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث ۲ مجتمع تخصصی فرهنگی قرآنی در شهرستان کنگان

عسلویه نیوز: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از احداث ۲ مجتمع تخصصی فرهنگی قرآنی در شهرستان کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث 2 مجتمع تخصصی فرهنگی قرآنی در شهرستان کنگان

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان کنگان به دلیل دارا بودن تاسیسات بزرگ صنعتی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر است و توجه به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در این شهرستان از اهمیتی بالا برخوردار است.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان همواره بر ویژگی‌های این شهرستان احاطه کامل داشته و تمامی برنامه‌های خود را بر اساس نیازهای شهرستان کنگان از لحاظ ابعاد جمعیتی انجام داده است.

اهرمی خاطر نشان کرد: جمعیت بالایی از شهرستان کنگان مهاجرینی هستند که به دلیل فرصت‌های شغلی که در واحد‌های صنعتی شهرستان کنگان وجود دارد به این شهرستان عزیمت کرده‌اند و به منظور رفع نیازهای مذهبی ایشان در واحد‌های صنعتی شهرستان کنگان نیز شاهد برگزاری مراسمات مذهبی بوده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان اذعان داشت: حضور و فعالیت‌ روحانیون از مسائل مهم در توسعه و ارتقاء سطح فعالیت‌های مذهبی بوده است و در تمامی ایام و مناسبت‌های مذهبی این قشر حضوری فعال و پررنگ در برنامه‌های شهرستان کنگان داشته‌اند.

اهرمی ادامه داد: در ایام محرم و صفر و رمضان و سایر مناسبات مذهبی در طول سال حضور روحانیون یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بوده که همواره این خواسته مردم شهرستان کنگان به نحو مطلوب برآورده شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه رمضان سال جاری تصریح کرد: در سال جاری برای ایام ماه رمضان پیگیری‌های ویژه‌ای برای حضور روحانیون در شهرستان کنگان انجام داده‌ایم و در این ایام شاهد اعزام بیست روحانی به شهرستان کنگان خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان در همین راستا ابراز داشت: طی جلسه‌ای با حجت‌الاسلام احمد عباس‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت که در این اداره برگزار شد اعزام ۳۰ روحانی در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت.

اهرمی از احداث ۲ مجتمع تخصصی فرهنگی قرآنی در شهرستان کنگان خبر داد و گفت: احداث و تجهیز دو باب مجتمع فرهنگی قرآنی مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان وارد مرحله اعلام مناقصه شده است.

وی اظهار داشت: پس از اتمام مراحل تهیه نقشه، مناقصه دو باب مجتمع فرهنگی قرآنی عسلویه و نخل تقی به ترتیب با مساحت ۶۰۰ مترمربع و ۴۰۰ مترمربع ششم خرداد سال جاری برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این دو طرح نیمه دوم خرداد آغاز شود.

اهرمی افزود: زمین محل احداث این دو مجتمع توسط شورای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی اهدا شده است.