- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طرح‌های روستای مرکزی سبب حل مشکلات دانش‌آموزان شده است

عسلویه نیوز: امام جمعه برازجان گفت: اجرای طرح‌های روستای مرکزی مشکلات دانش‌آموزان محروم را مرتفع کرده است.

خبرگزاری فارس: طرح‌های روستای مرکزی سبب حل مشکلات دانش‌آموزان شده است

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان پیرامون موضوع برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان ۹۱ اظهار داشت: مساله آموزش و علم‌آموزی از مسائل مهمی است که در دین مبین اسلام همواره بر آن تاکید شده و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: توجه به مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و تسریع در رفع این مشکلات از مسائل مهمی است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشند و به منظور تسهیل در تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان به آن توجه کنند.

مصلح بیان داشت: بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات تحصیل دانش‌آموزان مربوط به دانش‌آموزان روستایی است و مسئولان با توجه به مسائل و مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش و مدارس روستایی می‌توانند اثرات مهم و مطلوبی در توسعه فضاها و تسهیل امر آموزش در سراسر کشور داشته باشند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های روستای مرکزی مشکلات دانش‌آموزان در مناطق دور دست و محروم شهرستان را برطرف می‌کند و از مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان می‌‌خواهیم با تلاش خود زمینه‌ساز تسریع در روند اجرای این طرح و گسترش آن به نحو مطلوب در شهرستان دشتستان شوند.

این مسئول ادامه داد: رشد و تعالی اخلاقی دانش‌آموزان از مسائل مهمی است که توسط تمامی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد و اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان فرصت مناسبی است که باید از آن برای تربیت دینی و رشد استعدادها و توانایی‌های علمی و … دانش‌آموزان بهره ببریم.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در اجرا و برنامه‌ریزی برای این ایام وجود داشته باشد و آنچه در این زمینه همواره مورد تاکید بوده است، پررنگ کردن برنامه‌های دینی و قرآنی در تدوین برنامه‌ها و کلاس‌های ویژه این ایام است.