- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشرفت ۵۳ درصدی پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ پارس جنوبی

عسلویه نیوز: مدیر منطقه شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت ۵۳ درصدی پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت 53 درصدی پالایشگاه خشکی فاز 13 پارس جنوبی

مهدی یوسفی امروز در گفت وگو با ” عسلویه نیوز” اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی صنعت نفت و گاز کشور است و در سال گذشته و سال جاری تلاش بسیار خوبی در توسعه فازهای مختلف انجام گرفته است.

وی افزود: فازهای جدید با تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران در دست اجراست و انتظار داریم با رفع موانع موجود شاهد تکمیل طرح‌ها در موعد مقرر باشیم.

مدیر منطقه شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه در برخی فازها پیشرفت خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: در تعدادی از فازها از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم و البته در تعدادی از فازها از برنامه عقب هستیم که باید با تلاش بیشتر به اهداف تعیین شده برسیم.

یوسفی با اشاره به وضعیت فاز ۱۹ پارس جنوبی تصریح کرد: فاز ۱۹ از فازهای مهم در دست اجرا در پارس جنوبی است که با تلاش شرکت نفت و گاز پارس در سال جاری به پیشرفت خوبی خواهد رسید.

وی از آغاز حفاری دریایی فاز ۱۹ پارس جنوبی در خلیج فارس خبر داد و اذعان داشت: با تلاش انجام شده انتظار داریم این امر در خرداد ماه آغاز شود.

مدیر منطقه شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت ۴۰ درصدی پالایشگاه گاز ساحلی این فاز خبر داد و گفت: در شرایط کنونی ساخت پالایشگاه گاز ساحلی فاز ۱۹ دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد برخوردار است.

یوسفی با اشاره به فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز افزود: فاز ۱۳ از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و در سال تولید ملی به پیشرفت‌های بیشتری خواهیم رسید.

وی از پیشرفت ۵۳ درصدی پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ خبر داد و بیان کرد: پالایشگاه بخش خشکی فاز ۱۳ به پیشرفت ۵۳ درصدی رسیده که نشان دهنده تلاش بسیار خوب پیمانکاران و دست‌اندرکاران پروژه است.

یوسفی خاطرنشان کرد: تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد، تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و تولید سالانه یک میلیون تن اتان از مهم‌ترین تولیدات فاز ۱۳ است که با راه‌اندازی کامل این فاز محقق می‌شود.