اکنون نوبت اعتمادسازی غرب در برابر ملت ایران است
تاريخ ارسال خبر : 20 می 2012 | ساعت 17:34 | کد خبر: 13599 | sv160 | چاپ این مطلب

خبرگزاری فارس: ۲۰۳ نفر از نمایندگان ملت در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه زمان برای راهبرد فریبکارانه ۱+۵ به پایان رسیده است، تأکید کردند: اکنون نوبت غرب است که در برابر ملت ایران اعتماد‌سازی کند.

خبرگزاری فارس: اکنون نوبت اعتمادسازی غرب در برابر ملت ایران است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ۲۰۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای بغداد که چهارشنبه هفته جاری سوم خرداد ماه برگزار می‌شود، حمایت کردند.

متن کامل این بیانیه که محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

سوم خرداد روز مذاکرات کشورهای عضو گروه ۱+۵ با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بغداد است.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران در طول دو دهه گذشته با آمریکا و همپیمانان غربی‌اش با اهداف سیاسی و علی رغم همه تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در عهدنامه npt و مقررات آژانس چالش ظالمانه‌ای را به ملت ایران تحمیل کردند، با خویشتن داری، تدبیر و عزم ملی از منافع خود دفاع کرد و اهداف قانونی تصریح شده در پیمان npt را در چارچوب اهداف صلح آمیز محقق کرد.

و اکنون نوبت غرب است که در برابر ملت ایران اعتماد‌سازی کند و به رفتارهای خصمانه خود پایان دهد.

پیشرفت‌های ملت ایران در عرصه فن آوری هسته‌ای محصول مقاومت، اتکا و تلاش‌های دانشمندانی است که خون پاک خود را در این را نثار کردند.

هشدار ما به گروه ۱+۵ این است که به حقوق ملت ایران احترام بگذارند و در مبنای عهدنامه npt که یک هنجار پذیرفته شده بین‌المللی است و به دور از فشارهای صهیونیستی عمل کنند و سیاست تقابل با جمهوری اسلامی را به سیاست تعامل تغییر دهند.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران که با دقت فرآیند مذاکرات را پیگیری می‌کنیم، از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم که در برابر زیاده خواهی برخی از کشورها، با قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع کند و بدانند در این مسئولیت مهم از حمایت قاطع نمایندگان ملت برخوردار است.

مجلس شورای اسلامی در پایان به صراحت اعلام می‌کند زمان برای راهبرد فریبکارانه و دو گانه به پایان رسیده است، در هر حرکت راهبرد فشار علیه ملت ایران، پاسخ مناسب خود را به دنبال خواهد داشت.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ