کاهش ۵ درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 21 می 2013 | ساعت 11:55 | کد خبر: 26568 | sv219 | چاپ این مطلب

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش پنج درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی خبر داد.پالایشگاه

به گزارش” عسلویه نیوز” محمد افشین‌پور صبح امروز در نشست مسئولان مجتمع گازی اظهار داشت: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین اقدامات در مجتمع‌های پالایشگاهی است و در پارس جنوبی نیز تعمیرات اساسی اهمیت زیادی دارد.

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش ۵ درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی خبر داد و افزود: در تعمیرات اساسی سال ۱۳۹۲ موفق به کاهش ۸۱٫۵ درصدی حوادث تعمیرات اساسی در مقایسه با سال ۱۳۹۱ شدیم.

افشین‌پور در زمینه اقدامات صورت‌گرفته در بازه تعمیرات اساسی خاطرنشان کرد: برگزاری ۲۲ جلسه قبل از تعمیرات اساسی با موضوع کاهش حوادث و عبرت‌آموزی از حوادث گذشته و تحلیل و ارایه راه‌کارهای ایمن برای انجام فعالیت‌های تعمیرات اساسی، نظارت عالیه و بازرسی ایمنی بر انجام تعمیرات دوره‌ای باس بارهای ۳۳ کیلو ولت، ۶ کیلو ولت و ۴۰۰ ولت تمامی ایستگاه‌های برق با حفظ تمام تمهیدات ایمنی برق از جمله اقدامات مهمی است که انجام گرفته است.

وی افزود: در ارتباط با فعالیت‌های نظارتی و ایمن‌سازی‌های انجام شده، می‌توان به نظارت و کنترل ایمن استندبای و انجام تست گاز بر عملیات تمیز کاری و بازرسی از تجهیزات در واحد ۱۴۰ فاز ۵، نظارت ایمن بر فعالیت بازرسی و تعمیر فلر HP و MP فاز ۴ به‌منظور برطرف کردن نشتی بخار با درجه ریسک بالا، همکاری و نظارت و ایمن‌سازی انجام تست گاز برای برداشتن، تعمیر و نصب استاتیک مخلوط‌کن واحد ۱۰۶ فاز ۵، نظارت دایم ایمنی بر فعالیت تعمیر اساسی تانک خنثی‌سازی در واحد ۱۲۹ و نظارت کامل واحد HSE بر روند ایمن کار در تعمیر ولو در واحد Pig Receiver که در ورودی پالایشگاه قرار داشته اشاره کرد.

افشین‌پور بیان کرد: از کارهای مهم دیگر باید به آماربرداری روزانه از پرسنل حاضر در واحدهای عملیاتی و آمادگی کامل برای انجام تخلیه و آمار‌گیری در مواقع اضطراری، برگزاری دوره‌های آموزشی و هم‌چنین برگزاری دوره کار در فضای بسته و نظارت و کنترل دایم فعالیت در فضای بسته به‌ویژه در تخلیه و شارژ مولکولارسیو خشک‌کن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده ارزیابی و آنالیز خطر تعمیر در واحد Pig Receiver بود که برای نخستین‌بار در پالایشگاه با ریسک بالا صورت می‌گرفت و با نظارت و بازرسی مستمر ایمن بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای به اتمام رسید.

این مسئول با اشاره به کاهش حجم فلرینگ افزود: از دیگر کارهای مهم ما در زمان تعمیرات یکی کاهش حجم فلرینگ در راه‌اندازی فازها بر اساس دستورالعمل جدید عملیاتی و دیگر تمیزکاری داخلی لاین و نصب اسپول جدید مربوط بود که با نظارت کامل واحد ایمنی و همکاری همه همکاران به‌صورت ایمن انجام گرفت.

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم گفت: مدیریت پالایشگاه سوم، رئیس HSE مجمتع، ستاد‌ HSE، روسای واحدهای پالایشگاه سوم، روسای تعمیرات پالایشگاه سوم و تعمیرات اساسی و تعمیرات ستاد، مسئول حفاظت فیزیکی و همکاران حراست پالایشگاه سوم و کارکنان رسمی و پیمان‌کاری پالایشگاه سوم در ایمن‌سازی فرایندها و محیط کار، تلاش زیادی داشتند که شایسته تقدیر هستند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ