واحد سولفورزدایی پتروشیمی نوری آماده بهره‌برداری رسمی است
تاريخ ارسال خبر : 21 می 2013 | ساعت 12:18 | کد خبر: 26577 | sv162 | چاپ این مطلب

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: واحد سولفورزدایی پتروشیمی نوری آماده بهره‌برداری رسمی است.واحدسولفورزدایی
  
به گزارش ” عسلویه نیوز”  به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمیدرضا رستمی اظهار داشت: واحد سولفورزدایی پتروشیمی نوری از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شده و به زودی به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این طرح توسعه با هدف شیرین سازی LTE با ظرفیت ۸۹۴ هزار تن در سال آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری خاطرنشان کرد: ارزش محصولات قابل فروش این طرح ۷۱۷ میلیون دلار در سال است که می‌تواند به عنوان خوراک کوره‌های مایع واحدهای الفینی پتروشیمی جم مورد استفاده قرار گیرد.

رستمی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده مواد آروماتیک در دنیا نقش بزرگی در توسعه صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در منطقه عسلویه داشته است.

وی ادامه داد: محصولات اصلی مجتمع پتروشیمی نوری در تولید پلی‌استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزین‌ها، بطری‌های یک بار مصرف، نایلون و ترکیبات دارویی کاربرد دارند و محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین خوراک‌های واحدهای الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی نفت و گازوئیل سنگین است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری افزود: کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و جنوب شرقی از عمده‌ترین مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی نوری است.

این مسئول متذکر شد: محصولات اصلی مجتمع پارازایلین، بنزن و ارتوزایلین است که در مجموع سالیانه یک میلیون و ٢٨٠ هزار تن محصول تولید می‌کند.

رستمی گفت: محصولات سنگین (گازوئیل)، آروماتیک سنگین، راسینی، محصولات سبک و گاز مایع و نیز بنتان محصولات فرعی این مجتمع هستند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ