- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

یک ایرانی به تیم ملی ژاپن دعوت شد

آلبرتو زاکه رونی سرمربی سرشناس ایتالیایی تیم ملی فوتبال ژاپن از ستاره ایرانی جی لیگ دعوت کرد تا برای تیم ملی این کشور بازی کند.

به گزارش خبرآنلاین، ۳ ماه پس از درخشش ستاره جوان ایرانی الاصل تیم اف سی توکیو در لیگ قهرمانان آسیا ، آلبرتو زاکه رونی تصمیم گرفت تا از این بازیکن برای حضور در تیم ملی کشور ژاپن دعوت کند. در لیست جدید زاکه رونی نام آریا جسور هاسگاوا هم دیده می شود که قرار است یکی از ۱۹ بازیکن مربی ایتالیایی در بازی دوستانه با تیم ملی آذربایجان باشد. ژاپن هم مثل ایران آخرین مرحله اردویی اش را در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد و پس از آن وارد مسابقات انتخابی جام جهانی می شود.

آریا جسور ، فرزند یکی از هموطنان ایرانی ست که در ابتدای دهه ۶۰ به ژاپن مهاجرت کرده و تشکیل خانواده داده است. در سال هایی که خیلی از ایرانیان ژاپن را برای مهاجرت انتخاب می کردند و هنوز هم در این کشور ، مهاجران ایرانی بسیاری وجود دارند. آریا متولد ۱۹۸۸ میلادی است و امسال وارد ۲۴ سالگی شده است. او که در سایتاما متولد شده ، ۱۸۴ سانتی متر قد دارد و فوتبالش را از باشگاه یوکوهاما مارینوس آغاز کرد. آریا از ابتدای این فصل به تیم معروف شهر توکیو پیوست و توانست جایی ثابت در این تیم داشته باشد.

دعوت از آریا توسط زاکه رونی درحالی است که این بازیکن اصلا در برنامه های کارلوس کروش برای حضور در تیم ملی ایران نبود. البته دورگه هایی که ملیتی ژاپنی دارند برای انتخاب تیمی غیر از ژاپن با مشکلی بزرگ دست به گریبانند. ژاپن یکی از معدود کشورهای دنیاست که تابعیت دوگانه ندارد و چنانچه آریا می خواست با ملیت ایرانی در تیم ملی ایران بازی کند ، باید تابعیت ژاپنی خود را لغو می کرد. پیش از این هم بازیکن دورگه ژاپنی ، کره ای که برای تیم ملی کره شمالی در جام جهانی بازی کرد ، ناچار شد ملیت ژاپنی اش را لغو کند و بعد از آن با ویزای کار در این کشور بازی می کرد،البته او حالا در فوتبال آلمان است. اتفاقی که در مورد هر بازیکن دیگری با این شرایط هم صدق می کند.