پیشرفت ساخت سکوهای فاز ۱۹ پارس جنوبی به ۷۶ درصد رسید
تاريخ ارسال خبر : 22 می 2015 | ساعت 23:19 | کد خبر: 33366 | sv133 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” پیشرفت ساخت سکوهای فاز ۱۹ پارس جنوبی به ۷۶ درصد رسید.فاز19

به گزارش خبرنگار”عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، روند ساخت و راه‌اندازی سکوهای فاز ۱۹ پارس‌جنوبی در بخش‌های ۱۹A ،۱۹B و ۱۹ C با دستیابی به پیشرفت میانگین ۷۶ درصدی در سه سازه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فاز ۱۹ دارای چهار سکوی دریایی است که سه سکوی آن در دست ساخت و یک سکوی دیگر نیز با توجه به طرح توسعه فاز یک، از طریق اختصاص سکوی دوم این فاز مرزی میدان مشترک پارس جنوبی به این پروژه تامین خواهد شد.

براساس این گزارش، مراحل ساخت و آماده سازی سکوی A فاز ۱۹ با پیشرفتی برابر با ۷۷ درصد و در بخش‌های B و C به ترتیب با ۶۳ و ۸۱ درصد پیشرفت همراه است.

طرح توسعه فاز ۱۹ هم‌اکنون در زمینه طراحی، اجرا و نصب بخش فراساحل در مقایسه با دیگر طرح‌های جدید میدان مشترک پارس جنوبی پیشتاز و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

هدف از ساخت و اجرای فاز ۱۹ پارس جنوبی برداشت و تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از مخزن مشترک با چهار سکو و انتقال آن به خطوط لوله دریایی به خشکی و تبدیل آن به ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۵۵۰ تن اتان، ۲ هزار تن پروپان، یک‌هزار و ۲۰۰ تن بوتان، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در روز است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ