- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سومین همایش ایثارگران منطقه ویژه پارس برگزار شد

“عسلویه نیوز” همزمان با سی امین سالروز حماسه فتح خرمشهر، سومین همایش و گردهمایی ایثارگران شرکت های مستقر [1] در منطقه ویژه پارس با حضور قائم مقام معاون وزیر در امور مهندسی و نظارت بر طرحهای وزارت نفت، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و برخی مقامات محلی امروز (سوم خرداد) درمرکز همایش خلیج فارس عسلویه برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، قائم مقام معاون وزیر در امور مهندسی و نظارت بر طرح های وزارت نفت در این همایش با تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) و حلول ماه رجب، جانبازان را یادگاران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: گرامیداشتن یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز، وظیفه و رسالت بزرگی است که در مناسبت های مختلف باید انجام شود.

مجید پارسانیا تصریح کرد: روز و شب های دوران عملیات بین المقدس که منجر به حماسه فتح خرمشهر شد باید اسوه و الگوی جانفشانی در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان خاطراتی از روزهای شرکت خود در عملیات بیت المقدس، یادآور شد: افتخار آشنایی و مصاحبت با نوجوان ۱۲ ساله ای را داشتم که بدون اجازه والدین به جبهه آمده بود اصرار داشت که در عملیات بیت المقدس در خط مقدم در برابر دشمن بعثی بجنگد؛ وقتی از نحوه و انگیزه اش به اعزام به جبهه پرسیدم، فلسفه زیبایی از زندگی در جبهه و تبعیت از فرمان حضرت امام (ره) برایم ارائه کرد که در حد درک و فهم یه نوجوان ۱۲ ساله نبود.

پارسانیا افزود: به او خبر دادند که مادرش به اهواز آمده و باید به عقب برگردد و به این دلیل ما با وی خداحافظی کردیم؛ غروب همان روز نوجوان ۱۲ ساله را دیدم که خندان از اهواز برگشته و مادرش را با همان فلسفه و ادبیات خاص راضی کرده که در جبهه بماند.

وی گفت:  این گوشه ای از احساسات آن روزهای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی بود که برای دفاع از ارزش های خود سر از پا نمی شناختن و در هر شرایطی حاضر به ترک جبهه ها نبودند.

قائم مقام معاون وزیر در امور مهندسی و نظارت بر طرح های وزارت نفت تصریح کرد: فضای جبهه ها برای شناخت خوبی ها و جانفشانی ها، بهترین بود و رزمندگان اسلام از روحانیت و معونیت حاکم بر جبهه ها بهره کافی بردند و پیروزی های بزرگی را آفریدند که در تاریخ این مرز و بوم همواره درخشان می ماند.

مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این مراسم باشکوه گفت: شهدا و ایثارگران عزیز الگوی ولایتمداری بودند و این شاخص برجسته آنان موجب عقب راندن دشمن متجاوز و فتح خرمشهر شد.

عباس دولتی زاده ادامه داد: دشمن بعثی با تمام تدارکات و بیشترین و پیشرفته ترین تجهیزات جنگی وارد خرمشهر شد و رزمندگان ما با کمترین و ساده ترین تجهیزات آنان را به عقب راندند و این تنها در نتیجه روحیه ایثارگری و جانفشانی آنان بود که چنین حماسه تاریخی خلق شد.

دکتر سید محمدحسین طباطبایی (علم الهدی) نیز در این مراسم، برگزاری این گونه همایش ها را تقویت فضای معنوی کشور توصیف کرد و افزود: این همایش ها بسیار نورانی و بزرگ است چرا که از بزرگی و شجاعت و نورانی بودن روح بزرگ کسانی روایت می کند که جان خود را برای دفاع از اسلام و قرآن و ارزش های والای انسانی در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز در تمامی امتحانات الهی سربلند بودند، تصریح کرد: باید از خداوند متعال بخواهیم توفیق پیروی از قرآن و ائمه معصومین (ع) و الگوی پذیری از شهدا و ایثارگران را به آحاد جامعه عطا فرماید.

در حاشیه این همایش عبدالحسین مختاباد سروده ای از خود را در ستایش شهید محمد جهان آرا اجرا کرد.

همچنین با برگزاری مسابقه ای بین ایثارگران شرکت کننده در این همایش، به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.