- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هیچ نقطه ای در منطقه خارج از تیر رس موشک‌های شهید طهرانی مقدم قرار ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم صهیونیزم را تضعیف می‌کرد گفت: شما در هر نقطه که تصور کنید در این منطقه نیست که زیر موشک‌های الهام‌یافته از تفکر حاج حسن نباشد.

خبرگزاری فارس: هیچ نقطه ای در منطقه خارج از تیر رس موشک‌های شهید طهرانی مقدم قرار ندارد

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم شب خاطره که روز گذشته (جمعه) به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهید حسن طهرانی‌مقدم برگزار شد، با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های این شهید بزرگوار اظهار داشت: کلمه غیرممکن کلمه مقتدری است اما شهید طهرانی مقدم با عمل و همت بلند و اراده عظیم‌تر از تصور ما بر این باور غلبه کرد و اقتدار کلمه غیرممکن را شکست.

سردار سلامی با بیان اینکه حاج حسن فاتح قله‌ها و قلب‌ها بود افزود: من ۲۰ سال پیش با سیمای این مرد بزرگ آشنا شدم و تا زمان شهادتش از نزدیک رفتار او را نظاره می‌کردم. ایشان همیشه در کلامش سخنان طیبه می‌گفت و با عمل صالحش به این کلمه ارتفاع می‌داد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: شهید طهرانی مقدم زندگی خود را از شخصیت امیرالمومنین (ع) الهام گرفته بود. غرش موشک بخشی از شخصیت قهرمان تکرار ناپذیر حاج حسن را بیان می‌کند اما چیزی که بیشتر او را توصیف می‌کند، مانند حضرت علی (ع) پیروزی در جنگها نبود بلکه جنبه‌های مینیاتوری و لطیف اوست که دست نیافتنی‌اش می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم صهیونیزم را تضعیف می‌کرد ادامه داد: شما در هر نقطه که تصور کنید در این منطقه نیست که زیر موشک‌های الهام‌یافته از تفکر حاج حسن نباشد. درست است که آمریکا و غرب از موشک‌های نام‌آور این شهید که به غرش در می‌آید به خود می‌لرزند اما چیزی که نام شهید طهرانی مقدم را جاودانه کرد این بود که او هرگز از این ابتکار و خلاقیت به نام خود چیزی را ثبت نکرد و گمنام‌ترین و در عین حال موفق‌ترین فرد بود. جالب اینکه خودش می‌خواست پشت موفقیت‌ها پنهان شود همانطور که تا قبل از شهادت اسمی و عکسی از اایشان نبوذ.

سردار سلامی افزود: هرگاه پروژه‌های موشکی او شکست می خورد حاج حسن امیدوار می‌شد. حسن شخصیت متناقضی داشت یعنی برعکس همه که در شکست ناامید می‌شوند او امیدوار می‌شد. افعال ماضی برای او بی‌معنی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به کوهنوردی ۵ هزار جوان به قله دماوند که توسط شهید طهرانی مقدم صورت گرفته بود بیان داشت: حاج حسن همیشه می‌خواست از ارتفاع به زمین نگاه کند. او در مکتب امام خمینی (ره) درس می‌خواند. ابدا ترس در وجودش معنا نداشت.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم انسان شوخ و ساده‌ای بود اظهار داشت: تهرانی مقدم اجازه نمی‌داد سادگی‌اش پشت یک شخصیت رسمی پنهان شود او استاد و اسطوره بود. من شاید با احساس سخن بگویم اما احساساتی حرف نمی‌زنم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم فوق‌العاده جذاب بود و در عین جدی بودن سخت‌کوش گفت: دانشمندانی که شهید طهرانی مقدم پروراند مانند خود گمنام هستند تعداد این افراد زیاد است و در واقع حاج حسن در بین شاگردان خود تکثیر شده است.