- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آژانس ادامه غنی سازی در ایران زیر نظر بازرسان را تایید کرد

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آژانس تایید می‌کند که ایران فعالیت‌های غنی سازی خود را با موفقیت و زیر نظر بازرسان دنبال می‌کند.

خبرگزاری فارس: آژانس ادامه غنی سازی در ایران زیر نظر بازرسان  را تایید کرد

علی‌اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اشاره به گزارش اخیر این آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: آژانس بار دیگر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را به جهان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این گزارش به صراحت اعلام شده است که آژانس به فعالیت‌های راستی‌آزمایی در مورد عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد، یادآور شد: این بدان معناست که هیچ مانعی برای بازرسی‌ها از سوی ایران وجود نداشته است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به ارزیابی مثبت مدیرکل آژانس از سفر خود به ایران و ملاقات با جلیلی، عباسی و صالحی یادآور شد: این موضوع نشان از همکاری کشورمان با آژانس دارد.

سلطانیه ادامه داد: در این گزارش نیز به کلیه بازرسی‌های انجام شده بر ۱۶ تاسیسات هسته‌ای و ۹ تاسیسات جانبی اشاره شده و خبر از غنی‌سازی بیش از ۶ تن اورانیوم تا غنای ۵ درصد و بیش از ۱۴۰ کیلو اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را گزارش داده که این، نشانه ادامه غنی‌سازی از سوی ایران با موفقیت و زیر نظر آژانس است.

وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر تولید اورانیوم با غنای ۲۷ درصد در سایت فردو که از سوی برخی رسانه‌های غربی به شدت به آن پرداخته شده اظهار داشت: همانطور که در گزارش مدیرکل آمده این موضوع تخصصی و فنی بوده و کارشناسان آژانس در حال انجام مباحث تخصصی هستند.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاسی کردن این موضوعات فنی که در هر سایت دیگری در کشورهای دیگر انجام می‌شود را نشانی از انگیزه‌های سیاسی برخی رسانه‌های غربی خواند که تلاش می‌کنند تلاش‌های سازنده و کار حرفه‌ای آژانس را به مخاطره اندازند.