- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حداد عادل: رئیس مجلس نهم در صحن مجلس انتخاب می شود

حداد عادل پیش بینی انتخاب رئیس مجلس نهم را در شرایط فعلی ناممکن خواند و گفت: تلاش کردیم که مانند مجلس هشتم انتخاب هیات رئیسه در فراکسیون واحد اصولگرایان صورت بپذیرد اما تعدادی از دوستان ما که فراکسیون جدیدی تشکیل دادند آن روش را نپذیرفتند بنابراین انتخابات هیات رئیسه به صحن کشیده خواهد شد.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه تجدید میثاق منتخبان مجلس نهم با امام راحل و شهدا در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر، مبنی بر اینکه تحلیل شما از اظهارات امروز رئیس جمهور چیست، گفت: صحبت های خوبی کردند که انشاءالله مفید باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا رئیس جمهور به وظایف نظارتی و تقنینی مجلس پرداخت، گفت: در همین ابتدای مجلس نهم نباید بین مجلس و دولت اختلاف ایجاد کرد.

خبرنگاری از حداد عادل درباره عدم شرکت اعضای فراکسیون رهروان ولایت در جلسه عصر امروز فراکسیون اصولگرایان جویا شد که حداد گفت: این اختیار خودشان است ما از همه دعوت کردیم و به اطلاع همه رساندیم.

وی در پاسخ به این سئوال که در جلسه دیروز فراکسیون اصولگرایان چند نفر حضور داشتند، گفت: من ۸۷ اسم دیدم که نوشته شده بود البته رای گیری به صورت ورقه یا شمردن نبود بلکه اجماعی بود.

حداد عادل گفت: اینکه در برخی جا نوشته اند ۵۰ رای از ۸۰ نفر از اکاذیب رایج در این روزهاست.

رئیس مجلس هفتم در پاسخ به این سئوال که پیش بینی می کنید چه کسی رئیس مجلس نهم می شود گفت: نمی شود الان به صورت قاطع در این خصوص صحبت کرد شما ۲۴ ساعت دیگر صبر کنید. اشاره حداد به انتخاب هیات رئیسه مجلس نهم در جلسه فردای مجلس بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما و آقای لاریجانی که یک نفر رئیس مجلس و یک نفر رئیس فراکسیون اصولگرایان را بر عهده داشته باشد گفت: آقای لاریجانی که ریاست هر دو را در مجلس هشتم بر عهده داشته اند، اجازه دهید از این مرحله بگذریم ببینیم چه می شود.

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره نحوه حضور خبرنگاران در جلسه دیروز فراکسیون اصولگرایان پرسید گفت: خبرنگاران در این جلسه حضور داشتند و اگر در جلسه بعد از ظهر هم حضور داشته باشند اشکالی ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود مانند مجلس هشتم انتخاب رئیس قبل از انتخابات هیات رئیسه در صحن مجلس تعیین تکلیف می شد، گفت: ما تلاش کردیم که به این صورت باشد. اما یک تعداد دوستان ما که فراکسیون جدیدی تشکیل دادند آن روش را نپذیرفتند. بنابراین انتخابات هیات رئیسه به صحن کشیده می شود.