کارگروه تخصصی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
تاريخ ارسال خبر : 28 می 2016 | ساعت 15:12 | کد خبر: 34934 | sv1,490 | چاپ این مطلب

“عسـلویــه نیــوز” صبح امروز کارگروه تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور ۴ شهرستان و به میزبانی عسلویه صورت گرفت.نادری بخشدار

به گزارش خبرنگار “عسـلویــه نیــوز” عبداله نادری فرماندار عسلویه ضمن خیر مقدم به مسئولین شهرستان های جم،کنگان و دیر تبریک ماه شعبان به حاضرین به اهمیت مشارکت مردم در بحث پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده از سوی مردم بیش از ۹۲ درصد اساسی ترین معضل اجتماعی را اعتیاد مطرح کردندبطوریکه ۲۱ درصد موضوع اعتیاد در محیط های کارگری شکل می گیرد و درصد بالایی از آمارهای گرفته شده در بین خانواده ها رسوخ کرده است تا جائیکه یک خانواده پس از گذشت ۳ سال متوجه اعتیاد عضو خانواده خود می شود.

نادری با بیان این مطلب که عدم کارکرد مناسب در بحث پیشگیری موجب افزایش آمار اعتیاد می شود خاطرنشان کرد: قطعاً اگر مردم به صورت جدی به مشارکت در موضوع آسب های اجتماعی ورود می کردند اکنون شاهد اینگونه آمارها در کشور نبودیم.

وی افزود: یکی از راه های پیشگیری از اعتیاد توانمندسازی جامعه و قدرتمند کردن تشکل های مردمی است و با چنین رویکردی می توان نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های مهمی برداشت و با چنین پدیده شومی مبارزه کرد.

فرماندار عسلویه به نقش دستگاه های آموزشی در شهرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه های آموزشی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند نقش موثری در جهت مشارکت خانواده ها ایفا نمایند و با برنامه های مختلف فرهنگی خانواده ها را به این موضوع آگاه سازی نمایند.

وی افزود: قطعاً خانه های مشارکت در شهرستان ها می توانند در همه نقطه های شهرستان از جمله شهرها و روستاها فعالیت های گسترده ای داشته باشند و در بین مردم حضور داشته و آنها را نسبت به خطرات خانمانسوز اعتیاد آگاه سازی کنند.

نادری با تاکید بر مشارکت حوزه نفت در بخش کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان عسلویه بیان کرد: در منطقه حساس شهرستان عسلویه که بدلیل منطقه صنعتی و کارگری به شمار می رود به کانون توجهات رسانه ها تبدیل شده است که حوزه نفت باید با فعالیت های فرهنگی و برگزاری همایش های گوناگون در جهت جلوگیری از دام اعتیاد نقش تاثیرگذاری ایفا نماید.

فرماندار عسلویه افزود: حوزه نفت و در راس آنها سازمان منطقه ویژه با برگزاری اردوهای تفریحی ویژه اعضای خانه های مشارکت و برقراری ارتباط بیشتر با آنها گامی در جهت دلگرمی آنها نیز بردارد تا اشتیاق کار افزونتر شود.انتهای پیام/م.ج


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ