- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایران با راهبری فرمانده کل قوا نماد امنیت در جهان است

فرمانده دانشگاه جامعه امام حسین (ع) گفت: با وجود اینکه در حال حاضر در چهار راه حوادث جهان قرار گرفته‌ایم اما با عنایت الهی، راهبری فرمانده کل قوا و استخوان بندی محکم نظام و اتحاد ملت مبتنی بر ایمان؛ نماد امنیت در جهان هستیم.

خبرگزاری فارس: ایران با راهبری فرمانده کل قوا نماد امنیت در جهان است

به گزارش خبرنگار گروه امنیت دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین ظریف‌منش، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در همایش امنیت پایدار در سالن‌ همایش‌های وزارت کشور ضمن اشاره به استقبال گسترده از این همایش اظهار داشت: فرستادن قریب به ۳۴۰ مقاله نشان دهنده این است که نه تنها نظام به امنیت خود می‌اندیشید و هدف دارد بلکه اعضای جامعه اندیشمندان و متفکران جامعه نیز به امنیت و سازو کارهای آن اندیشیده و درصدد راهکارهای دستیابی به امنیت پایدار فکر می‌کنند. 

ظریف‌منش بحث امنیت را یک موضوع عینی و گسترده دانست و گفت: مقام معظم رهبری دو نوع نگاه به بحث امنیت دارند؛ ‌یکی نگاهی که در اندیشه اندیشمندان و فلسفه‌های ذهن است؛ دیگری امنیتی است که در عرصه واقعی وجود دارد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید هوشیاری، قاطعیت و سرعت اقدام داشت. باید برای ایجاد امنیت هدف‌گذاری کنیم و بر اساس هدف‌گذاری برنامه ریزی کنیم و بر اساس برنامه ریزی عمل کنیم و سپس عمل خود را با شاخص‌ها بررسی کنیم.

فرمانده دانشگاه جامعه امام حسین (ع) ادامه داد: با وجود اینکه در حال حاضر در چهار راه حوادث جهان قرار گرفته‌ایم اما با عنایت الهی، راهبری فرمانده کل قوا و استخوان بندی محکم نظام و اتحاد ملت مبتنی بر ایمان نماد امنیت در جهان هستیم.

ظریف منش با اشاره به دو نکته مهم و کلیدی در این عرصه تصریح کرد: اول ضرورت شناخت عوامل قدرت امنیتی ما در شرایطی که همه دنیا از طریق تهاجم سخت و جنگ نرم بر ما هجوم می‌آورند در امنیت به سر می‌بریم و توانستیم بر همه چالش‌های امنیتی فائق بیاییم.

وی ادامه داد:‌ ما نیاز داریم برای موفقیت در عرصه امنیتی نگاهی به گذشته داشته باشیم. ما با موفقیت از مسائل شمال غرب، جنوب شرق و فتنه گذر کردیم چالش‌هایی که می‌توانست هر نظامی را از پای در بیاورد.

وی با اشاره به اینکه امنیت در معرض سایش و فرسودگی است، افزود: امنیت بر اصطکاک با تهدید‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند لذا ما باید به دنبال تولید ادبیات بومی مبتنی بر تجربه موفق نظام، اندیشه ورزی پیرامون مبانی و اصول امنیت پایدار، تعریف عینی از امنیت پایدار و تلاش علمی برای تبدیل شاخص به امنیت باشیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: نظام  جمهوری اسلامی ایران، امنیتی مبتنی بر قدرت سخت را به امنیتی همه جانبه  و متکی بر اندیشیه الهی تبدیل کرده است.

وی در پایان خبر از برگزاری همایش امنیت پایدار برای سال آینده با ابعاد روشن‌تر و بیان دقیق‌تر خبر داد.