- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نیروهای شرکتی در وزارت نفت “قراردادمستقیم” می‌شوند

معاون منابع انسانی وزیر نفت گفت: نیروهای شرکتی در وزارت نفت “قراردادمستقیم” می‌شوند.

خبرگزاری فارس: نیروهای شرکتی در وزارت نفت "قراردادمستقیم" می‌شوند

به گزارش”عسلویه نیوز” کریم سلحشور چهارشنبه شب در نشست با مسئولان ارشد پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و عملیاتی صنعت نفت است و در چند سال اخیر به سمت موفقیت بیشتر حرکت کرده است.

معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی، هدف از سفر به منطقه عسلویه و شهرستان جم را شنیدن مشکلات و کمک به رفع و پیدا کردن راهکارهای کارگشا دانست و افزود: منابع انسانی مسئله شماره یک وزارت نفت در سال ۹۱ است.

سلحشور با بیان اینکه یکی از بحث‌های عمده در وزارت نفت بحث خدمات رفاهی کارکنان است خاطرنشان کرد: مسئله مسکن یکی از مسائل اصلی است که به ویژه در مناطقی مانند پارس جنوبی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به بحث اسکان نیروها در مناطق عملیاتی گفت: بحث اقماری باید تا جایی استمرار پیدا کند که ما امکان سکونت خانواده‌های همکاران را نداشته باشیم.

سلحشور با بیان اینکه بهداشت و درمان از نان شب و روز نیز واجب‌تر است افزود: در کنار اسکان، سایر تسهیلات رفاهی و مکمل را دنبال می‌کنیم و بهداشت و درمان را آنچنان که زیبنده کارکنان صنعت نفت است سامان‌دهی می‌کنیم.

وی در ارتباط با امکان خصوصی شدن برخی از شرکت‌ها و وضعیت قرارداد مستقیم نیروها یادآور شد: تا زمانی که شرکتی به بدنه نفت وابسته است و اتصال به حاکمیت دارد همین روال را دنبال می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه روال قرارداد مستقیم شدن نیروها را به صورت جدی دنبال می‌کنیم گفت: توصیه دوستانه و مسئولانه این است که این روند ملی و کشوری را دنبال کنید.

سلحشور در ارتباط با پیمان‌های حجمی نیز اظهار داشت: برای مثال در بحث طبخ غذا، وقتی ما خودمان رستوران داریم، افرادی داریم که کار طبخ غذا انجام می‌دهند ولی هر سال یک نفر می‌آید و پیمانکار می‌شود و ممکن است حضور فیزیکی هم پیدا نکند این پیمان حجمی نیست.

وی با بیان اینکه باید به صورت ریشه‌ای روی این موضوع کار کنیم گفت: نیرویی که در کنار ما کار می‌کند، با ما می‌آید و با ما می‌رود این نیرو جزو شرکت است؛ این وضع پیمانکاری نه از انصاف اسلامی برخوردار است و نه از سلامت مدیریتی و در تلاش هستیم تا این وضع را سامان دهیم.