- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توسعه اینترنت پاک در مساجد کشور

سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه دیجیتال ۲۹ بهمن تبریز بر ضرورت توسعه اینترنت و خانه‌های دیجیتالی در مساجد تاکید کرد.
وی با اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر توسعه همه جانبه مساجد اظهار داشت: برنامه توسعه مساجد در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری دنبال می‌شود و در همین راستا تجهیز رایانه‌ای مورد توجه قراردارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های دیجیتالی گفت: این خانه‌ها با هدف ارتقای دسترسی پاک به اینترنت صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود تا توسعه اینترنت پاک در مساجد بیش از گذشته صورت گیرد.
وی بر تولید آثار فاخر فرهنگی در خانه‌های دیجیتالی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه نیروهای جوان و با استعداد مسجدی در این زمینه فعال هستند و دولت نیز از این امر حمایت می‌کند.
حسینی ادامه داد: استقبال از خانه‌های دیجیتالی در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف کشور خوب بوده و در برخی موارد نیز این استقبال از پایتخت نیز بیشتر است.
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی یادآور شد: خدمات ارائه شده در خانه‌های دیجیتالی با قیمت بسیار پایین بوده و در حد رایگان است.
وی اظهار داشت: فروش برخی محصولات فرهنگی نیز در این خانه‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد.
حسینی تاکید کرد: تاکنون در چهار استان کشور این خانه‌های دیجیتالی راه‌اندازی شده و در ابتدای توسعه خانه‌های دیجیتالی قرار داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشگام در خانه‌های دیجیتالی بوده و فعالیت‌های قابل توجهی در این استان صورت می‌گیرد.
همچنین در ادامه این برنامه از امکانات مجتمع دیجیتالی ۲۹ بهمن تبریز بازدید شد.
انتهای پیام/ل۲۰