- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آقای اوباما لطفا ما را نکش

مردم آمریکا از باراک اوباما درخواست کرده‌اند تا نام آنها را از “فهرست کشتار” خود حذف کند؛ درخواستی که مطرح شدن آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری‌ می‌تواند به شانس او برای انتخاب مجدد آسیب برساند.

خبرگزاری فارس: آقای اوباما لطفا ما را نکش

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “راشاتودی”، آمریکایی‌ها از رییس جمهور خود خواسته‌اند پیشنهاد آنها را تحت عنوان “آقای اوباما لطفا ما را نکش” بررسی کند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۳ هزار نفر نام خود را به این درخواست که بر روی اینترنت قرار گرفته،‌ اضافه کرده‌اند. درخواست آنها ممکن است در نگاه اول احمقانه به نظر برسد اما نویسندگان آن کاملا جدی هستند. در واقع،‌ پس از مقاله روز سه شنبه نیویورک تایمز که در آن، اختیار باراک اوباما برای افزودن و یا حذف نام افراد از فهرست دشمنان آمریکا و اعدام آنها بدون محاکمه را افشا کرد، ۳۲۶۵ آمریکایی اکنون از او درخواست کرده‌اند نام آنها را در فهرست ” کشته نشود” قرار دهد.

راشاتودی در ادامه نوشت: در حالی که کمتر از ۶ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ باقی مانده،‌ مسائلی نظیر اقتصاد،‌ بیکاری و امنیت سایبری باید محور مباحث و گفتگوها قرار گیرد، اما اکنون به نظر می‌رسد این موضوع که “آیا دولت بعدی اجازه صدور فرمان برای کشتار افراد را دارد یا خیر” محور گفتگوها قرار گرفته و موضوع اوباما درباره کشتار شهروندان خود می‌تواند به شانس وی در روز انتخابات آسیب رساند.

در این درخواست [1] که بر روی وبسایت کاخ سفید قرار گرفته آمده:‌ روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده اوباما یک “فهرست کشتار” رسمی ایجاد کرده و از آن استفاده می‌کند تا شخصا دستور قتل شهروندان آمریکایی را صادر کند. از کاخ سفید می‌خواهیم تا فهرست‌ “کشته نشود” ایجاد کند تا شهروندان آمریکایی بتوانند برای جلوگیری از قرار گرفتن در “فهرست کشتار” رییس جمهور و در نتیجه ممانعت از اعدام بدون محاکمه، دادگاهی و روند قانونی، نام خود را ثبت کنند.

سال گذشته نیز افشا این موضوع که اوباما کشتار هدفمند شهروندان آمریکایی مقیم خارج را که با سازمان‌های تروریستی مرتبط هستند، صادر کرده،‌ انتقاد افکار عمومی را به همراه داشت.