- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آراگونس: شک نکنید اسپانیا قهرمان یورو است

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا بر این باور است که این تیم جام قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ را هم بالای سر خواهد برد و از عنوان قهرمانی خود دفاع خواهد کرد.


 کمتر از دو هفته‌ به آغاز یورو ۲۰۱۲ معتبرترین رقابت بعد از جام جهانی فوتبال باقی مانده است و تیم‌ها رفته‌رفته به مرز آمادگی کامل برای شرکت در این رقابت‌ها می‌رسند.

لوئیس آراگونس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا می گوید که اسپانیا همچون دور گذشته جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

آراگونس که در سال ۲۰۰۸ اسپانیا را قهرمان این رقابت‌ها کرد در گفت و گو با روزنامه‌‌ «آس» اسپانیا، گفت: هیچ شکی ندارم که در این دوره هم اسپانیا قهرمان خواهد شد، بازیکنان تیم را به خوبی می‌شناسم. آن‌ها همچنان تشنه قهرمانی و کسب جام هستند.

آراگونس که بسیاری نسل طلایی فوتبال اسپانیا را ثمره تلاش او می‌دانند، درباره تشکیل نسل جدید فوتبال اسپانیا در دوران خود گفت: وقتی مقابل ایرلند شمالی در مقدماتی یورو ۲۰۰۸ شکست خوردیم پی بردم که بعضی از بازیکنان دیگر به درد تیم ملی نمی‌خوردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما رائول گونزالس است، گفت: تنها رائول نبود. او مشهورترین آن‌ها بود بازیکنان دیگری همچون خواکین سانچس، میشل سالگادو، دیوید آلبلدا و سانتیاگو کانیزارس در این لیست حضور داشتند.

آراگونس درباره این سوال که حساس‌ترین بازی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ چه بازی بود، افزود: بازی مقابل اسپانیا در یک چهارم نهایی نقطه تحولی برای تیم بود. در آن هنگام همه فکر می‌کردند که اسپانیا همچون همیشه حذف خواهد شد، اما خوشبختانه توانستم اعتماد به نفس را در بازیکنان ایجاد کنم و در نهایت تا بالا بردن جام پیش رفتیم.

این مربی پا به سن گذاشته در پایان سخنان خود به ستایش از ایکر کاسیاس کاپیتان تیم اسپانیا پرداخت و گفت: کاسیاس نقش بسزایی در موفقیت‌های اخیر اسپانیا داشته و همواره بازوی راست من در هر کاری بوده است.