- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند

امام جمعه برازجان گفت: امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند.

خبرگزاری فارس: امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند

به گزارش “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: غیبت از گناهان کبیره است که سبب می‌شود توبه انسان پذیرفته نشود و فشار قبر را نیز افزایش می‌دهد.

وی با تبریک ۱۰ رجب سالروز میلاد امام جواد (ع) افزود: امام رضا(ع) در بیان شخصیت امام جواد(ع) فرمودند که “این جواد(ع) مولودی است که با برکت‌تر از ایشان وجود ندارد” و باید نسبت به شناساندن امام جواد(ع) اهتمام ورزیم.

امام جمعه برازجان به سالروز میلاد امام علی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) از بزرگ‌ترین شخصیت‌‌های تاریخ بشریت است و همواره یار و همراه پیامبر اسلام(ص) بوده‌اند و باید نسبت به تکریم شخصیتی ایشان اهتمام ورزیم.

مصلح با اشاره به اینکه شیخ مفید بیش از ۷۰ منقبت در وصف امیرالمومنین(ع) ذکر کرده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده “برای برادرم علی(ع) فضایلی است که قابل شمارش نیست” و این در واقع ارزش بسیار زیادی دارد.

وی در خطبه دوم به سالروز قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: شروع این انقلاب از قم بود و انقلاب اسلامی توسط روحانیت آغاز شد و با همراهی ملت و با رهبری امام عظیم‌الشان به پیروزی رسید و در واقع قیام خونین ۱۵ خرداد سرآغازی بر انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه برازجان با تسلیت ایام سوگواری رحلت امام خمینی(ره) عنوان کرد: در دیدگاه امام راحل، مردم محوری‌ترین پایه و بنیاد در حکومت هستند و امام راحل اعتقاد داشتند که قدرت منهای مردم پوسیده است و بر همین اساس فرمودند که ” میزان رای ملت است”.

مصلح در ادامه با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) نسبت به جمهوری اسلامی اذعان داشت: به اعتقاد امام راحل، حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و در دیدگاه ایشان، دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی غربی است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانست و از نظر امام راحل، پشتیبانی از ولایت فقیه کشور را از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

این مسئول با بیان اینکه استکبار ستیزی در اندیشه امام (ره) نمود ویژه دارد خاطرنشان کرد: امام (ره) همواره در برابر مستکبران ایستاد و هیمنه غرب و آمریکا را در هم شکست.

وی بر لزوم تبیین شخصیت والای امام خمینی(ره) برای نسل امروز تاکید کرد.