- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پورمحمدی: فشار اقتصادی زیاد است ولی امان مردم بریده نشده

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پرونده بیمه ایران گفت: در رسیدگی به این پرونده هیچ‌کس مصون نیست. برای کسانی که پرونده آنان تکمیل شد کیفرخواست صادر شد، ولی هنوز پرونده برخی تکمیل نشده و برای آنان کیفرخواست صادر نشده است.
 
به گزارش ایلنا، رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر مبارزه با فساد، گفت: همه باید مراقب شکل‌گیری فساد باشیم، به ویژه مدیران و کارگزاران. باید همه به این مساله توجه کنند وگرنه ما این همه نیرو نداریم که برای هر مجموعه یک ناظر اختصاص دهیم. البته این کار هم اشتباه است، چرا که باید دولت کوچک‌تر شود. بحث دیگر اینکه درباره مبارزه با فساد تحقیقات و کارهای نوینی در دنیا انجام شده و راهکارهایی ارائه شد که باید در کشور ما نیز از این سیستم‌ها استفاده شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی افزود: فشار اقتصادی به مردم زیاد است ولی این‌طور نیست که اما‌ن‌شان بریده شود. ملت ایران نشان داده که مقاوم و صبور است. ان‌شاء‌الله از این مشکلات هم عبور خواهیم کرد. ولی راه عبور نیاز به همت همگانی دارد. البته مسوولان وظیفه جدی و اساسی دارند. سالم‌سازی در مدیران اصل است. اول باید مدیران سالم زندگی کنند. بازرسی و مدیریت‌ها باید سالم باشند، اما بحث سالم‌سازی به نظارت همگانی نیاز دارد. واژه نظارت همگانی واژه مقبول جوامع پیشرفته و سامان‌یافته اداری است. در ادبیات دینی ما از این واژه به عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می‌شود. اگر این اصل اجرا شود حتما فساد رخت بر می‌بندد.