امام خمینی (ره) استکبار ستیزی را شعار ابدی و اصلی انقلاب می دانست
تاريخ ارسال خبر : 3 ژوئن 2017 | ساعت 12:56 | کد خبر: 36191 | sv306 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: امام خمینی (ره) استکبار ستیزی را شعار ابدی و اصلی انقلاب می دانست.امام جمعه

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: اگر نماز و روزه انسان مورد قبول واقع شود در درون انسان یک تحول درونی ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حال خود را قبل و بعد از ماه رمضان وارسی کنیم، اضافه کرد: اگر در حال و درون ما دگرگونی ایجاد شد نماز و روزه ما مورد قبول درگاه حضرت حق قرار گرفته است. پیامبر اسلام(ص) در اهمیت این فرمودند که ماه خدا به سوی شما آمده است؛ ماهی که دارای چنین اوصافی است، ماه خدا ماه رحمت و برکت و غفران است، ماه خاص خدا برای بندگان خاص خدا است. رحمت و برکات خدا نازل می شود و اگر دنبال آمرزش هستید باید از این ماه استفاده کنید.

امام جمعه عسلویه با نقل سخنی از امام راحل (ره) درباره ماه رمضان بیان کرد: حضرت امام فرمودند که تصمیم بگیرید این یک ماه از خود مراقبت کنید و با خدای خود عهد ببندید در دل شب در وقت سحر با خدا خلوت کنید، عهد ببندید که زبان چشم و گوش و همه اعضاء را در اراده خود درآورید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن فرمودند که بعضی دغدغه این دارند که حکومت و دولت ارتباطات جهانی داشته باشد؛ بنده هم تایید می‌کنم اما منافاتی ندارد که ارتباط داشته باشیم ولی مبانی و اصول خود را هم با صراحت بیان کنیم و پیشرفت و توفیق هم داشته باشیم و از ارزش‌ها و اصول کوتاه نیاییم و ارتباطات جهانی هم داشته باشیم.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: جبهه قدرتمند مادی شکل گرفته و جلوی این نظام موضع گرفته و ۴۰ سال است که توطئه می‌کند و توطئه‌هایشان به اتکای این مردم مومن و انقلابی شریف و بی‌نظیر خنثی می‌شود و اینها تجربه است.

امام جمعه عسلویه درباره دوقطبی در جامعه گفت: در مملکت ما دو جبهه نداریم؛ در چارچوب انقلاب یک جبهه است؛ برخی معتقدند جبهه انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد، موضع و دیدگاه ما باید مطابق با منویات ولی امر مسلمین باشد. هر کس غیر از این معتقد باشد اشتباه می‌کند و این ترفند دشمن است.

وی تاکید کرد: باید مراقب و هوشیار بود؛ افراد غیر انقلابی در مملکت ما محدودند، هرکس در چارچوب انقلاب است، انقلابی است. اسلام، قرآن، وصیت نامه امام و شهدا و فرامین رهبری چارچوب نظام هستند.

هاشمی‌نژاد افزود: فرد انقلابی دل در گرو انقلاب دارد و انقلابی فدایی و جان برکف ممکن است کمتر باشد. برخی انقلابی هستند ولی بی‌بصیرت یا کم بصیرتند که تعداد آنها هم کم نیست. خواص بی‌بصیرت و دنیا طلب هم داشته و داریم که انقلاب را در حدی قبول دارند که منافع خانوادگی و حزبی و گروهی آنان را تامین کند.

وی اضافه کرد: باید روشنگری کنیم، دیگران را توجیه کنیم و خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند برای آنان روشن کنیم؛ اینکه دو قطبی کنند و تفرقه ایجاد کنند نقشه دشمن است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: در حماسه های مختلف مثل ۲۲ بهمن، روز قدس، ۹ دی و انتخابات‌ها مثل انتخابات اخیر مردم حضورشان در صحنه را نشان دادند. باید دلبستگان به انقلاب و دلدادگان به ولایت را در صفوف متحد قرار دهیم. طراحی دشمن را بشناسیم و طرح‌های دشمن را به دست خود عملیاتی نکنیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی با تسلیت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال جانسوز امام راحل(ره) ادامه داد: امام به رحمت خدا رفت و خلف صالح و جانشینی بر حق جای ایشان را گرفت و اتفاقی نیفتاد. مرحوم حاج سید احمد آقا گفتند که هرکس که در رهبری حضرت امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب تفاوت قائل شود در خط آمریکاست. حاج احمد آقا این نظر را داشت اما برخی بستگان ایشان امروز متاسفانه راه دیگری در پیش گرفته‌اند. فکر امام و راه امام را برخی از ما نشناختیم. امام خمینی(ره) استکبارستیزی را شعار ابدی و اصلی انقلاب می‌دانستند.

هاشمی نژاد با گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد که امام آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد افزود: سالروز وفات حضرت خدیجه همسر گرامی پیامبر اسلام را تسلیت می‌گویم؛ حضرت خدیجه به اسلام و پیامبر خدمات خوبی کردند و غم‌خوار و یار پیامبر بودند.

امام جمعه عسلویه خواستار بهبود وضعیت آب شهر عسلویه شد و اظهار داشت: برخی شهروندان از عدم دریافت قبض آب گلایه‌مند هستند که لازم است مسئولان در این زمینه تدبیر کنند.

وی همچنین از نظام بانکی نیز انتقاد کرد و گفت: نظام بانکداری ما نظام رباخواری است، سبک بانک‌داری ما مورد اعتراض مراجع عالیقدر است و به ظاهر اسلامی است اما در عمل غیر اسلامی است./انتهای پیام/ح.ل

🔰 با ما همراه باشید.
@assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ