- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیروزی ایران مقابل ازبکستان با گل خلعتبری

تیم ملی فوتبال ایران کارش را در مرحله‌ی نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با یک پیروزی ارزشمند آغاز کرد.


 * گزارش نیمه‌ی نخست :دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه اول به محک زدن یکدیگر پرداختند. تا این که نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۲۰ بازی با دروازه‌بان ازبکستان تک به تک شد اما توپ روی پایش جفت وجور نبود و این موقعیت از دست رفت.تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود. ازبک‌ها نیز دو دقیقه بعد از این موقعیت از محوطه شش قدم ایران صاحب موقعیت شدند اما مهدی رحمتی یک گل را برای ایران خرید وتوپ را با یک جهش بلند دور کرد.

 

 در ادامه نیز در دقیقه ۲۵ دومین موقعیت ازبکستان روی پاس اشتباه رو به عقب سیدجلال حسینی به دست آمد و مهاجم حریف با رحمتی تک به تک شد که این بار نیز دروازه‌بان ایران ناجی بود تا ازبکستان صاحب گل نشود. فشار ازبکستان روی دروازه ایران همچنان ادامه داشت و حریف بیشتر از ایران توپ و میدان را در اختیار داشت.

 ازبکستان در دقایق پایانی روی یک توپ برگشتی به گل رسید، اما کمک داور با بالابردن پرچم خود به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.کی‌روش در آخرین دقایق نیمه‌ی نخست خسرو حیدری را به جای ابراهیمی به زمین فرستاد.


** نیمه دوم


 ازبکستان با آغاز نیمه دوم قصد داشت برتری‌اش در نیمه اول را ادامه دهد بازی را بهتر از ایران شروع کرد و در دقیقه ۴۷ بازیکن این تیم شوتی از راه دور روانه دروازه ایران کرد که رحمتی با جذب این توپ یکبار دیگر دروازه ایران را نجات داد. همچنین در دقیقه ۵۱ کاپرنکو از زمین بازی خارج و بیکماتف مهاجم ازبکستان جایگزین وی شد.

 

 در دقیقه ۵۳ نکونام با حرکت از نیمه میانی زمین تا پشت محوطه جریمه ازبکستان پیش آمد و شوتی را به سمت دروازه ازبکستان زد که با دفع ناقص دروازه‌بان حریف روبرو شد که کریمی می‌توانست در برگشت توپ را درون دروازه کند اما دروازه‌بان زودتر از کریمی رسید و توپ را جمع کرد.در دقیقه ۵۳ بازی نیز خسرو حیدری روی پاس کریمی حمله‌ای را ترتیب داد و با ارسال سانتر مهاجم ایران را در موقعیت گلزنی قرار داد اما آن بازیکن چند سانتی‌متر کم آورد و این توپ نیز تبدیل به گل نشد.

 

 خلعتبری از ایران هم در دقیقه ۶۲ بازی به جای حاج صفی وارد میدان شد و خاسانوف از ازبکستان در دقیقه ۶۸ جایش را توارف داد.

 

 ایران که در نیمه دوم مسلط‌تر ظاهر شده بود همچنان تحت فشار ازبکستان قرار گرفته بود و باز هم ازبک‌ها بودند که در دقیقه ۷۲ توسط بازیکن شماره ۱۷ ضربه سر را روانه دروازه ایران کرد و باز هم رحمتی توپ را به زحمت جمع و جور کرد.

 

 حساس‌ترین موقعیت بازی برای ازبکستان توسط خطایی که حیدری در جناح چپ زمین ایران انجام داده بود به دست آمد و بازیکن ازبک با ارسال توپ مهاجمشان را صاحب موقعیت کرد و توپ از برخورد با تیرک دوباره جلوی پاهای بازیکن حریف قرار گرفته و در برگشت توپ در شرایطی وارد دروازه ایران شد که داور صحنه را گل تشخیص نداد.

 

 کارلوس کی‌روش برای این که در دقایق پایانی بازی بتواند تیمش را برابر ازبکستان پیروز کند در دقیقه ۷۶ انصاری فرد را به جای جباری آورد.مهاجم تازه وارد ایران دو موقعیت نصفه نیمه به دست آورد که به دلیل کم تعداد بودن بازیکنان ایران از دست رفت.

 وادیم آبراموف در دقایق پایانی باکایف را به زمین فرستاد تا شاید بتواند به گل برسد اما در این دقایق نیز اتفاقی رخ نداد.

 در حالی که همه منتظر سوت پایان بودند خلعتبری روی پاس انصاری‌فرد در میان ناباوری ازبک‌ها گل برتری ایران را به ثمر رساند تا شاگردان کی‌روش از آوردگاه سخت تاشکند سه امتیاز حساس را به دست آورند.

 ملی‌پوشان در دومین دیدار خود سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌روند.