- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خاطره‌ پیرغلام ۹۰‌ساله ‌بختیاری از دیدار با امام‌ خمینی(ره)

پیرغلام ۹۰ ساله بختیاری، دیدار با امام خمینی(ه) را آرزوی دیرینه‌اش توصیف کرد و ادامه داد: امام فرمود: «این پسر و پدر نه شما بختیاری‌ها را که همه عشایر را از بین برد، حالا ان‌شاءالله درست می‌شود.» و فرمایشش دقیقاً به کرسی نشست.

خبرگزاری فارس: خاطره‌ پیرغلام ۹۰‌ساله ‌بختیاری از دیدار با امام‌ خمینی(ره)+‌فیلم

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، «محمد مراد عباس‌پور» پیرغلام ۹۰ ساله اهل چهارمحال و بختیاری است که در نهمین همایش ملی پیر غلامان حسینی به عنوان چهره برتر تجلیل شد. وی مداحی را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرده و تا امروز به لطف اهل بیت(ع) نوایش گیرا، سینه‌اش سوزناک و دمش همچنان گرم است.

عباس‌پور به خاطرات خود از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اشاره می‌کند و به خبرنگار فارس می‌گوید: موقعی که امام از تهران به قم مشرف شدند، به کمک یک روحانی فاضل و با همراه ۴۰۰ نفر از اهالی بختیاری به منزل امام خمینی(ره) مراجعه کردیم.

این پیرغلام اهل‌بیت‌ ادامه می‌دهد: وقتی که رسیدیم گفتند چند نفر از بزرگانتان برای دیدار با امام داخل شوند. بنده به همراه هم‌ولایتی‌ام با چند نفر دیگر ـ مجموعاً ۶ نفرـ داخل شدیم و رفتیم درست کنار امام خمینی(ره) نشستیم. به خدا که عاشقش بودم و آرزویم بود از نزدیک ببینمش. حتی در ایام انقلاب هم ۴۰ روز تهران بودم اما موفق نشدم ببینمش. دست امام را بوسیدم، رفیقم هم بوسید. بختیاری‌ها هم پشت پنجره بودند و برای امام چه‌ها که نکردند.

عباس‌پور بخش پایانی خاطره‌اش از دیدار با حضرت امام را اینگونه بیان می‌کند: پس از حضور در محضر امام، منصور اراکی به نمایندگی از بختیاری‌ها گفت: آقای خمینی! ما بختیاری‌ها نه راه داریم و نه چیزی. امام خمینی گفت: «این پسر و پدر (محمدرضاشاه و رضاخان) نه شما بختیاری‌ها را که همه عشایر را از بین برد. حالا ان‌شاءالله درست می‌شود…»؛ فرمایشش قشنگ به کرسی نشست.