- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جامعه امروز نیازمند اندیشه‌های امام است

بخشدار آبپخش گفت: جامعه امروز به تفکر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) نیازمند است.

خبرگزاری فارس: جامعه امروز نیازمند اندیشه‌های امام است

به گزارش “عسلویه نیوز” احمد خرم‌روز یکشنبه‌شب در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بزرگ و باابهت دارند و تمامی جهانیان و آزادی‌خواهان جهان محو در خصایا و ویژگی‌های ایشان هستند.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) به مرجعیت رسید و این عالم بزرگوار از همان ابتدا مبارزه با ظلم و استکبار و رژیم منحوس پهلوی را آغاز کرد.

خرم‌روز بیان داشت: امام راحل از سال ۴۲ همزمان با آغاز فعالیت انجمن‌های ایالتی و ولایتی که متشکل از کدخداها و خوانین بود و به منظور حمایت از رژیم منحوس پهلوی شکل یافته بود به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی پرداخت و به آگاهی بخشی به مردم اقدام کرد.

وی با بیان توضیحاتی پیرامون موضوع کاپیتولاسیون گفت: امام خمینی (ره) در شرایطی به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی پرداخت که قانون کاپیتولایسون توسط رژیم ستم‌شاهی با همکاری سفارت‌های آمریکا و اسرائیل مطرح شده بود و معنای آن قضاوت کنسولی آن کشور‌ها بود و مردم را از ابعاد آن آگاه ساخت.

این مسئول اذعان داشت: در آن شرایط امام خمینی (ره) یکه و تنها به مقابله با رژیم شاهنشاهی پرداخت و علمای اسلامی را دستور به قیام داد که این امر منجر به تبعید امام خمینی (ره) به کشورهای ترکیه، عراق و بغداد شد.

بخشدار آبپخش ادامه داد: امام روح‌الله (ره) با الهام از روحیات الهی و اسلامی خویش در سال‌های تبعید اندیشه‌های سیاسی خویش را ترسیم و از طرق مختلف آن‌ را به امت مسلمان ایران اسلامی ابلاغ می‌کند.

خرم‌روز تصریح کرد: اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) بر سه محور عمده و اصلی نفی سلطنت، نفی مشروطیت و استقرار حکومت اسلامی که از آرمان‌های بلند و هدف غایی امام (ره) و امت مسلمان ایران اسلامی است، استوار بود.

وی نفی سلطه خارجی را از ویژگی‌های بارز افکار امام خمینی (ره) دانست و اذعان داشت: امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم، همواره بر نفی سطله‌پذیری خارجی تاکید داشتند و بیان می‌کردند، دشمنان و دنیای کفر و استکبار می‌خواهند ما را زیر یوغ خود ببرند و تا مادامی که دنیای کفر و استکبار بر ما تسلط داشته باشند، نمی‌توانیم به اهداف والای حکومت اسلامی دست یابیم.

بخشدار آبپخش قطع رابطه با آمریکا را مهم‌ترین نعمت و دستاورد انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: رابطه ایران و آمریکا به تعبیر امام خمینی (ره) رابطه گرگ و میش بود و قطع این رابطه سبب خوشحالی ملت و امام (ره) شد و پس از آن شاهد پیشرفت‌های عدیده ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.

خرم‌روز بیان داشت: در حکومت دست‌نشانده ستم‌شاهی پهلوی مردم هیچگونه آزادی و امنیتی نداشتند و انقلاب اسلامی ایران برای مردم احساس امنیت و آزادی و آزادی بیان را به ارمغان آورد و امروز همواره ما بر این نعمات ارزشمند می‌بالیم.

وی یادآور شد: جامعه امروز به تفکر و اندیشه امام (ره) نیاز دارد و باید اندیشه ایشان برای نسل جوان تبیین شود.