- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشاورزی دشتستان

فرماندار دشتستان از اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشاورزی دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 108 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشاورزی دشتستان

غلام‌حسین خسروی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز”اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت بسیار ارزشمندی برای رشد و توسعه است و به ویژه در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های قابل قبولی دارد.

وی افزود: دولت دهم تمهیدات ارزنده‌ای برای رشد و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف کشور اندیشیده که در دشتستان نیز این مهم با کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

فرماندار دشتستان با اشاره به اجرای طرح مهم دولت برای کشاورزان خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح مهم، همه زمین‌های قابل کشت منابع طبیعی، مطالعه شده یا در دست مطالعه است و همه زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز، همانند تامین زیرساخت‌ها در طرح جهادی برای این طرح کشاورزی پیش‌بینی شده است. 

خسروی تصریح کرد: باید از فرصت موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم و با توجه به اینکه دشتستان بیش از ۷۰ درصد سطح زیرکشت کشاورزی استان را در اختیار دارد باید در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی از اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشاورزی دشتستان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان در مجموع برای کشاورزان استان اختصاص یافته بود که اختصاص این میزان تسهیلات نشان‌دهنده عزم دولت برای رشد و توسعه کشاورزی در دشتستان است.

فرماندار دشتستان همچنین از اختصاص زمین‌های کشاورزی ۹۹ ساله به کشاورزان در دشتستان خبر داد و گفت: به آن دسته از کشاورزانی که هیچگونه سابقه بیمه‌ای ندارند و در حال حاضر بیکار تلقی می‌شوند، زمین‌‌های کشاورزی به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود.

خسروی اذعان داشت: همچنین تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان دشتستانی برای خرید وسایل و ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص می‌یابد که امیدوار هستیم این امر موجبات رشد و توسعه کشاورزی دشتستان را فراهم کند.

این مسئول متذکر شد: باید دست به دست هم دهیم و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی گام برداریم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.