- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دستبند قانون بر دستان مأمور قلابی

فردی که در قالب مامور سازمان‌های دولتی اقدام به کلاهبردای از افراد مختلف می‌کرد دستبند قانون را بر روی دستان خود دید.

خبرگزاری فارس: دستبند قانون بر دستان مأمور قلابی

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در روز ۳۱ فروردین سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد به مأموران اعلام کرد فردی با معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی و به بهانه کمک برای انجام امورات بیمارستانی، اقدام به دریافت مبلغ دو میلیون تومان از من کرده و پس از آن نیز متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور حصاری، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۶ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، مالباخته با حضور در پایگاه پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: چند روز پیش در منطقه عبدل‌آباد، در حین تردد با خودرو با یک عابر پیاده تصادف کردم که به علت شدت تصادف مجبور به انتقال این شخص به بیمارستان شدم؛ زمانی‌که در داخل بیمارستان پیگیر انجام اقدامات درمانی بودم، فردی با مراجعه به من و معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی قول مساعد داد تا در ازای دریافت مبلغ دو میلیون تومان، تمامی امور مربوط به بیمارستان از جمله بیمه درمانی و هزینه‌های درمانی و همچنین پیگیری اقدامات درمانی را به طور کامل انجام دهد، اما پس از گرفتن این مبلغ ناپدید شد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار به اسم حسین ۳۰ ساله شدند.

بررسی سوابق متهم نشان داد که وی پیش از این نیز بارها به اتهام جعل عنوان دستگیر و روانه زندان شده و اولین سابقه دستگیری او نیز به سن ۱۹ سالگی باز می‌گردد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت دقیق و همچنین بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی محل‌های تردد حسین در جنوب شهر تهران و شهرری شده و سرانجام در روز ۸ خرداد، وی را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه  علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد، گفت: با دستگیری و شناسایی متهم توسط شاکی پرونده و با توجه به شیوه و شگرد وی در جعل عنوان مأمور ارگان‌های دولتی و نظامی و همچنین سوابق متعدد در خصوص جعل عناوین و احتمال افزایش دیگر مالباختگانی که به شیوه و شگرد و عناوین مختلف دولتی از سوی متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان و دیگر مالباختگانی احتمالی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.