- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سالانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان از راه مصرف سیگار هدر می‌رود

رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: در کشور ایران سالانه یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از راه مصرف سیگار هدر می‌رود.

خبرگزاری فارس: سالانه 1400 میلیارد تومان از راه مصرف سیگار هدر می‌رود

به گزارش “عسلویه نیوز” غلامرضا کهن بعد از ظهر امروز در همایش “مبارزه عمومی با دخانیات” اظهار داشت: گسترش و توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی مهم‌ترین اولویت این شبکه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به برگزاری این همایش افزود: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی برجسته کردن این مناسبت‌ها است و هریک از ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید در بحث کنترل مواد دخانی سهم خود را در اعتلای سلامت جامعه ایفا کنند.

کهن اذعان کرد: در راس همه مسائل مردم هستند که با رفتار، بینش و نگرش خود تاثیر بسزایی در کنترل مواد دخانی و سلامتی دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور ایران حدود ۶۰ درصد از مرگ‌ها حاصل بیماری‌های ناشی از مواد دخانی است و هر ساله بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان از راه مصرف سیگار به هدر می‌رود که اگر این مبلغ صرف مدرسه‌سازی و ساختن مراکز بهداشتی، درمانی می‌شد شاهد چه پیشرفت‌های بزرگی در کشورمان بودیم.

کهن با اشاره به مرگ‌های رخ داده شهرستان دشتستان در سال گذشته بر اثر بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی یادآور شد: از تعداد یک‌هزار و ۸۶ مرگ رخ داده  ۳۶۷ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است یعنی سیگار و سایر مواد دخانی عامل تاثیر گذار در  ۳۴ درصد از کل مرگ‌ها هستند.

وی افزود: در دولت نهم و دهم تلاش ویژه‌ای برای رشد و توسعه مراکز بهداشتی انجام شده و در دشتستان نیز در امر تجهیز و احداث مراکز و خانه‌های بهداشت اهتمام ویژه‌ای داریم.

کهن یادآور شد: کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان مورد تاکید مسئولان است و از هیچ تلاشی در این عرصه فروگذار نمی‌کنیم.