- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تبیین دستاوردهای ۱۵ خرداد امری ضروری است

امام جمعه برازجان گفت: تبیین دستاوردهای ۱۵ خرداد امری لازم و ضروری است.

خبرگزاری فارس: تبیین دستاوردهای 15 خرداد امری ضروری است

به گزارش “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام حسن مصلح بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ۱۵ خرداد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از مهم‌ترین دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد است و مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی با حمایت قاطع از امام خمینی (ره) و روحانیت معظم، موجبات این پیروزی را فراهم کردند.

وی افزود: در فاصله ۱۵ سال از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ شاهد تحولات بسیار زیادی بودیم و رژیم طاغوت برای متوقف کردن قیام مردمی، امام خمینی (ره) را تبعید کرد که هیچ‌کدام از اقدامات رژیم پهلوی کارساز نبود و مردم عاشقانه در کنار امام راحل و در مسیر ایشان حرکت و انقلاب را به سمت پیروزی همراهی کردند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: ۱۵ خرداد در واقع روز قیام خونین مردم جان بر کفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستم‌شاهی شوریدند و به مبارزه با رژیم منحوس و دست‌نشانده پهلوی پرداختند و همین مردم ۱۵ سال بعد طومار طاغوت و طاغوتیان را در هم شکستند.

مصلح تصریح کرد: ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی و روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان است و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستم‌شاهی را به لرزه انداختند و زمینه نابودی این رژیم منحوس و روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: تبیین دستاوردهای ۱۵ خرداد امری لازم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و افراد تاثیرگذار و کسانی که با رخدادهای ایام ۱۵ خرداد آشنایی دارند باید به نسل جوان آگاهی بدهند تا مردم بدانند که انقلاب چگونه به سمت پیروزی حرکت کرد.

امام جمعه برازجان گفت: امروز با تبعیت مردم از ولایت فقیه شاهد موفقیت بیش از پیش نظام اسلامی هستیم و به فضل خدا این موفقیت‌ها تداوم خواهد داشت.