- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایران ساخت خط لوله صلح در خاک پاکستان را پذیرفت

یک مقام آگاه گفت: مشکلات مالی و کارشکنی برخی کشورهای غربی موجب کندی پیشرفت احداث خط لوله صلح در خاک پاکستان شده است که برای سرعت بخشیدن به این موضوع ایران در این خط لوله سرمایه گذاری کند.

خبرگزاری فارس: ایران ساخت خط لوله صلح در خاک پاکستان را پذیرفت/صادرات بنزین به پاکستان

این مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: اواخر هفته عاصم حسین وزیر انرژی پاکستان همراه با هیئتی وارد ایران شد و دیداری با رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی گفت: در طول مدت اقامت وی در ایران جلساتی بین مقامات ایرانی و پاکستانی برگزار شد که بیشتر حول محور احداث خط لوله صلح در خاک پاکستان بود که عاصم حسین در این نشست قول داد تا سال ۲۰۱۴ خط لوله صلح در خاک این کشور احداث شود اما هم اکنون مشکلات مالی و کارشکنی کشورهای غربی موجب شده است تا این عملیات احداث با کندی پیش رود.

این مقام آگاه اضافه کرد: مقامات وزارت نفت ایران نیز پیشنهاد دادند که ایران حاضر است که بر روی احداث این خط در خاک پاکستان نیز سرمایه گذاری کنند تا هر چه زودتر این خط در خاک پاکستان احداث شود.

وی تصربح کرد: در ادامه این مذاکرات مباحثی پیرامون واردات گاز طبیعی و فرآورده های نفتی از جمله بنزین از ایران مطرح شد که به نظر می رسد پاکستان قصد دارد واردات این فراورده ها را از ایران افزایش دهد.

به گفته وی، در پایان این مذاکرات عاصم حسین از قول رئیس جمهور پاکستان گفت که این کشور به همه قراردادهایی که بین ایران و این کشور منعقد شده است پایبند خواهد بود و هیچ کشور خارجی دیگری نمی تواند مانع اجرای این توافقات شود.