- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارتباط با خدا مهم‌ترین دلیل موفقیت امام بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ارتباط با خدا مهم‌ترین دلیل موفقیت امام خمینی (ره) بود.

خبرگزاری فارس: ارتباط با خدا مهم‌ترین دلیل موفقیت امام بود

به گزارش ” عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام‌ محمد روستا عصر سه‌شنبه در مراسم ویژه گرامیداشت “حضرت امام خمینی (ره)” در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از انسان‌های بزرگ و با عظمت جهان هستی بعد از ائمه ‌اطهار (ع) که الگوی بسیار مناسبی برای انسان امروز است، حضرت امام خمینی (ره) است.

وی افزود: این انسان بزرگوار آنقدر خوب و سنجیده و حساب‌شده زندگی کرد که امروز و هنوز بعد از ۲۳ سال از ارتحال ایشان، نام‌شان را با افتخار ذکر می‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ایشان واقعا بنده راستین خداوند بودند و به خاطر همین بندگی بود که همیشه و همه‌حال در زندگی‌ موفق بودند.

وی با اشاره به عوامل اصلی موفقیت امام (ره) تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت امام (ره) رابطه‌ خوب‌شان با خدا بود و مشخص است که هرکه با خدا باشد، خدا با اوست، یکی از راه‌هایی که امام (ره) به وسیله‌ آن با خدا رابطه برقرار می‌کرد همین نماز بود، آن هم نماز اول وقت و هر انسانی که به این نماز اول وقت برسد، به همه‌ چیز می‌رسد.

روستا در ادامه افزود: وقتی‌که خبرنگاران سراسر دنیا برای مصاحبه با ایشان به فرانسه آمده بودند، وقت نماز که شد امام (ره) بدون توجه به ایشان و بدون خداحافظی رفتند و نماز را برپا کردند، همانطور که ثامن‌الحجج (ع) می‌فرماید “نماز اول وقت را هیچ‌گاه به تاخیر نیاندازید”.

وی با اشاره به دومین راه نزدیکی امام خمینی (ره) به خدا با توسل به قرآن گفت: دومین راهی که امام امت به‌وسیله آن با خدا ارتباط برقرار می‌کرد، تلاوت قرآن بود، پس بیایید ما هم تا آنجایی که می‌توانیم قرآن بخوانیم، باید وقت گذاشت و حداقل روزی یک صفحه قرآن خواند، همین قرآن خواندن بود که امام (ره) را به خدا نزدیک‌تر کرد.

امام جماعت پالایشگاه پنجم پارس جنوبی نیز در این آیین اظهار داشت: ما باید به شخصیت، زندگی و رهنمودهای امام راحل به عنوان یک فرهنگ و مکتب نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام علی مدیری با اشاره به اینکه هر مکتب و فرهنگی بر اصول و ویژگی‌هایی استوار است افزود: مکتب امام (ره) برگرفته از آیات نورانی قرآن و مسیر پیامبران و امامان است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) گفت: یکی از ویژگی‌های امام (ره)، بندگی خدا بود، امام (ره) همواره در مسیر بندگی و تکلیف‌مداری قدم برمی‌داشت و مسیر و هدف او خدایی بود و رضایت حق را بر هر چیزی ترجیح می‌داد.

مدیری بیان کرد: مظهر بندگی امام (ره) را می‌توان در نماز اول وقت، قرائت قرآن و نماز شب جست‌وجو کرد.

وی گسترش معنویات را از دیگر ویژگی‌های امام (ره) برشمرد و افزود: مکتب امام (ره) به عنوان راه و خط روشن حرکت عمومی و همگانی ملت ایران است که یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت ایران را به عزت، پیشرفت و عدالت می‌رساند.

مدیری با بیان اینکه اگرچه امام (ره) از میان ما رفت ولی راه او تداوم خواهد یافت و خلف صالح او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صلابت، درایت و محبوبیت محور وحدت و مظهر ولایت است و این راه را ادامه خواهد داد.