- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طول عمر بیماران تالاسمی با درمان مناسب به ۳۰ سال افزایش یافت

رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: طول عمر بیماران تالاسمی با درمان مناسب از ۱۰ سال به ۳۰ سال افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: طول عمر بیماران تالاسمی با درمان مناسب به 30 سال افزایش یافت

به گزارش “عسلویه نیوز” غلامرضا کهن شامگاه سه‌شنبه در بازدید مسئولان از بخش تالاسمی بیمارستان برازجان اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت بیماران در تمام بخش‌های بیمارستانی و مراکز درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های این شبکه است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان از اولویت‌های شبکه است که باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه تعداد کل بیماران تالاسمی شهرستان ۱۱۸ نفر است، اذعان کرد: ماهیانه ۷۵ نفر از  بیماران مبتلا برای گرفتن خدمات که اعم از گرفتن خون، آمپول دسفرال و آموزش‌های لازم است به این بخش مراجعه می‌کنند و بیماران دیگر به بیمارستان‌های همجوار خود مراجعه می‌کنند.

کهن تصریح کرد: طول عمر بیماران با درمان‌های به موقع به مرز بالای ۳۰ سال هم رسیده و در مقایسه با گذشته که تا سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی فوت می‌کردند قابل قیاس نیست.

وی بر لزوم تجهیز و تعمیر بخش تالاسمی تاکید کرد و گفت: با تلاش فرماندار محترم، از بودجه سال ۹۱ که به شهرستان تعلق می‌گیرد بخشی را به تجهیز و تعمیر بخش تالاسمی اختصاص می‌دهیم.

نسرین جان‌احمدی پزشک بخش تالاسمی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نیز در ارتباط با تاریخچه بیماری، چگونگی انتقال و راه‌های پیشگیری از بروز موارد جدید سخنانی را بیان کرد.

وی اظهار داشت: با آگاه بودن از چگونگی مراقبت از بیمار تالاسمی می‌توانیم امیدوار باشیم طول عمر بیشتر و سالم‌تری نیز داشته باشند.

محمد گورکانی نماینده بیماران تالاسمی ماژور شهرستان دشتستان نیز به بیان مشکلات بیماران تالاسمی از بعد روانی پرداخت و افزود: از مهم‌ترین مشکلات این بیماران، احساس ترحم اطرافیان، مشکل مالی، ازدواج و شغل است.

وی به دردناک بودن مصرف آمپول دسفرال در بیماران ماژور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در صورت استفاده نکردن مشکل بیماران بیشتر خواهد شد.

در این آیین تعدادی از بیماران نیز به بیان مشکلات موجود پرداختند و از همکاری مسئولان تقدیر کردند.