- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مصری‌ها غافلگیر شدند: “مبارک؛ رئیس‌ جمهور ۲۰۱۲”

نصب پلاکاردهایی با عنوان “حسنی مبارک، رئیس‌جمهور ۲۰۱۲ ” مردم مصر را به شدت غافلگیر کرد.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان، نصب پلاکاردهای بزرگ تبلیغاتی از سوی اشخاص ناشناس در منطقه المهندسین که حاوی عکس حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق مصر و عبارت “مبارک، رئیس‌جمهور ۲۰۱۲” بود مردم مصر را بسیار غافلگیر کرد. برخی از جوانان در توضیح علت نصب این پلاکاردها گفتند که این اقدام برای هشدار دادن و آگاه‌سازی مردم نسبت به برپایی مجدد نظام حسنی مبارک بوده است.

ده‌ها تن از مصری‌ها با پاره کردن سریع پلاکاردها اعتراض خود را نسبت به این نوشته‌ها نشان دادند.

این پلاکاردها که انتخاب حسنی مبارک را به عنوان رئیس‌جمهور مصر در سال ۲۰۱۲ تبلیغ می‌کرد چند ساعت بعد از صدور حکم حبس ابد برای مبارک در منطقه المهندسین نصب شد و نگرانی‌ها را در خصوص ارتباط این پلاکاردها با هواداران حزب حاکم سابق برانگیخت.

ابراهیم یکی از جوانان مصری در خصوص این پلاکاردها گفت: نتایج دور اول انتخابات که در آن احمد شفیق، نخست وزیر دوره مبارک و عمرو موسی، دبیر کل سابق اتحادیه عرب بالاترین آراء را در منطقه المهندسین به دست آوردند علت نصب این پلاکاردها بوده است.

وی در ادامه گفت: مردم منطقه ما آراء بسیار بالایی را به عاملان نظام پیشین دادند به همین سبب ما تصمیم گرفتیم پلاکاردهایی را آماده کنیم تا مردم را از انتخاب مبارک آگاه سازیم.

احمد شفیق و محمد مرسی،‌ نامزد اخوان‌المسلمین در مصر به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و این مساله فعالان سیاسی را از قدرت و تاثیر نظام مبارک برای روی کار آوردن عاملان خود بر سر حکومت نگران ساخت.

جوانان درخصوص این پلاکاردها گفتند این پلاکاردها با هدف آگاه‌سازی رای‌دهندگان به پیامدهای برپایی حکومت مبارک و مقایسه بین حسنی مبارک و احمد شفیق صورت گرفته است.