- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در هفته آینده

لطف‌الله فروزنده که پس از جلسه امروز هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: آقای عزیزی معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در حال بررسی نهایی میزان افزایش حقوق کارمندان دولت است اما هنوز درصد آن مشخص نیست.

وی افزود: برای میزان افزایش حقوق کارمندان دو متغیر تورم و اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اظهار داشت: نرخ تورم تابع اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه است و تمام تلاش معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری این است که درصد افزایش حقوق کارمندان را بالاتر ببرد که مشکلی اصلی در این خصوص اعتبار است.

فروزنده افزود: در جلسه امروز هیئت دولت، رئیس جمهور بر اجرای دو دستورالعمل ابلاغ شده تاکید کرد که یکی از آنها که همواره مورد تاکید آقای احمدی‌نژاد بوده، بحث دورکاری است که تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه رئیس جمهور بر دستورالعمل ساماندهی فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که بر اساس این دستورالعمل دستگاه‌ها باید ۲۰ درصد فضای مازاد خود را یا بفروشند یا برای کارهای عمرانی خرج کنند و یا به صورت فوق العاده به نیروهای خود بپردازند.

فروزنده خاطر نشان کرد: دیگر موضوعی که در جلسه امروز هیئت دولت بحث شد، ساماندهی سمینارهای داخلی و خارجی بود که با رویکرد کاهش هزینه‌ها به ویژه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صورت می گیرد و در این خصوص دستورالعملی هم ابلاغ و ستادی مشخص شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت که بر اساس این دستورالعمل هزینه صرفه جویی شده از سمینارهای داخلی و خارجی باید به فوق العاده کارکنان یا به کارهای عمرانی دستگاه اجرایی مربوط اختصاص یابد.

وی همچنین در خصوص انتقال کارمندان دولت از پایتخت، توضیح داد: در این باره هیئتی مشخص شده و مشکلات متقاضیان انتقال در چارچوب این هیئت در حال رفع شدن است.

فروزنده خاطر نشان کرد که چنانچه مشکلات باقیمانده حل شود، با توجه به فصل تعطیلات و تابستان، موج دیگری از انتقال کارمندان به خارج از پایتخت و کلانشهرها آغاز خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر شامل ۱۰ هزار داوطلب و ۱۰ هزار نفر بر اساس تصمیم دستگاه اجرایی منتقل شده اند.