- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مصرف مواد مخدر در کمپ‌های کارگری پارس‌جنوبی

حجت‌الاسلام محمود محمودی شامگاه سه‌شنبه در نشست مسئولان فرهنگی شهرستان کنگان اظهار داشت: حضور شرکت‌های نفت و گاز در شهرستان کنگان، اگر چه از نظر اقتصادی به نفع منطقه و کشور است، اما از لحاظ فرهنگی آسیب‌هایی را به شهرستان وارد کرده است.
وی افزود: از مسئولان ارشد منطقه انتظار داریم با مسئولان شهرستان و استان تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند تا بتوانیم از وارد آمدن برخی آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
امام جمعه بندر کنگان با انتقاد از عدم واگذاری پست‌های کلیدی به نیروهای بومی خاطرنشان کرد: شکاف طبقاتی و عدم واگذاری پست‌های کلیدی به نیروهای بومی دو آسیب جدی ناشی از حضور نفت در منطقه است.
محمودی به سایر آسیب‌های حضور صنعت در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: شکاف طبقاتی ناشی از اختلاف حقوق‌ها و احساس خودباختگی در بین نیروهای بومی بدلیل واگذار کردن کارهای کم‌ارزش نیز از جمله آسیب‌هایی است که به تدریج بوجود آمده‌اند.
وی اضافه کرد: یکی از راه‌های حل این آسیب، نزدیک کردن حقوق‌های کارگران و مدیران و نیز واگذاری پست‌های کلیدی به نیروهای بومی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگان در ادامه بر قانونمند شدن کمک‌های نفت به شهرستان تاکید کرد و ابراز داشت: باید کمک‌های وزارت نفت به منطقه به صورت مدون و قانونمند باشد تا طبق قانون و با عزت نفس منطقه از کمک‌های مالی بهره‌مند شود.
محمودی در ادامه از مصرف مواد مخدر در کمپ‌های کارگری پارس‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد: شیوع اعتیاد در منطقه صنعتی یکی از مخاطرات جدی حضور صنعت نفت در منطقه است و بر اساس گزارشات واصله، مصرف مواد مخدر در برخی کمپ‌های کارگری در پارس‌جنوبی عادی شده و این زنگ خطر جدی است.
وی افزود: باید به طور جدی مراقب جوانان منطقه باشیم تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند و تمام متولیان امر باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت به کار گیرند.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان نیز متذکر شد: باید برای جلوگیری از هنجارهای فرهنگی، فرهنگ‌سازی کنیم و اداره ارشاد آمادگی کاملی برای این امر دارد.
حسین مختارزاده اذعان داشت: همواره شاهد غنای فرهنگی بالایی در شهرستان کنگان بوده‌ایم و باید از این پیشینه فرهنگی دفاع کنیم و راه را برای رشد و تعالی فرهنگی بیشتر در منطقه فراهم کنیم و همه مسئولان در این عرصه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.