- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است

امام جمعه برازجان گفت: پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است.

خبرگزاری فارس: پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد زکات دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای پتانسیل بالایی در فعالیت‌های مذهبی و خیرخواهانه است.

وی با پرداختن به برکات زکات و نقش مبلغان در ترویج این فریضه الهی بر لزوم در نظر گرفتن اولویت‌های فرهنگی در تبیین مسئله زکات تاکید کرد و افزود: باید ظرفیت‌های موجود شناسایی شود و با تبلیغ مؤثر و ایجاد موج در میان مردم به ویژه در وقت برداشت محصول و همچنین حضور مبلغان در مناطق و تبلیغ چهره به چهره نسبت به ترویج زکات و نهادینه کردن آن اقدام کنیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های رجب و شعبان و رمضان، این ماه‌های پر برکت را فرصت مناسب برای کارهای فرهنگی و تبلیغی زکات توسط روحانیت معظم به ویژه ائمه جمعه محترم و جماعات دانست و با اشاره به کسب مقام دوم شهرستان دشتستان در کشور بعد از شهرستان دزفول در استان خوزستان در زمینه پرداخت زکات خاطر نشان کرد: پیگیری و تسریع در جذب معادل زکات و اجرای پروژه‌های عمرانی با تعیین اولویت‌های فرهنگی مناطق امری لازم است.

وی همچنین از خدمات دولت در تامین و پرداخت معادل زکات تقدیر کرد و اذعان داشت: پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است.

فرماندار دشتستان نیز اجرای پروژه‌های عمرانی از محل درآمد زکات در روستاها را موجب ایجاد اعتمادهای عمومی در جامعه میان مردم و نظام اسلامی دانست.

غلامحسین خسروی بر نقش مؤثر بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رشد درآمد زکات و تکمیل طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه تاکید کرد.

وی به سفر حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به شهرستان اشاره کرد و پیشنهاد ایشان مبنی بر اختصاص ۲۰ درصد هزینه جمع‌آوری و معادل زکات شهرستان برای تکمیل حوزه‌های علمیه چهارده معصوم (ع) و سفیران هدایت برازجان را مطرح کرد.

فرماندار دشتستان یادآور شد: دشتستان دارای ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه بیشتر است و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.