- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

انجام ۴۶ هزار نفرساعت کار در تعمیرات اساسی پارس جنوبی

سرپرست تعمیرات پالایشگاه چهارم از انجام ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفرساعت کار در تعمیرات اساسی فازهای ۶ و ۷ و ۸ خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام 46 هزار نفرساعت کار در تعمیرات اساسی پارس جنوبی

به گزارش ” عسلویه نیوز” مهدی علی‌پور ظهر امروز در آیین پایانی تعمیرات اساسی فازهای ۶ و ۷ و ۸ اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی صنعت نفت و گاز است و نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: فازهای ۶ و ۷ و ۸ از فازهای مهم پارس جنوبی هستند و پالایشگاه این فازها شامل دو بخش دریایی و خشکی است و در سه فاز با ظرفیت برداشت و فرآوری ۱۱۰ میلیون مترمکعب و برای هر فاز ۷/۳۶ میلیون مترمکعب طراحی شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بخش دریایی این پالایشگاه متشکل از سه سکوی مستقل سر چاهی شامل ۱۰ چاه برای هر سکو است که توسط سه خط لوله دریایی ۳۲ اینچ به طول ۱۰۵ کیلومتر، گاز ترش و میعانات گازی و محلول گلایکول را به پالایشگاه ساحلی انتقال می‌دهند.

علی‌پور تصریح کرد: به منظور پیشگیری از خوردگی و یخ‌زدگی محلول گلایکول توسط یک لوله ۵/۴ اینچ برای تزریق به خطوط لوله دریایی به سکوهای مزبور ارسال می‌شود که در بازگشت برای استفاده مجدد احیا می‌شود.

وی اضافه کرد: تاسیسات بخش خشکی یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های گاز خاورمیانه است که شامل شش ردیف نم‌زدائی و تنظیم نقطه شبنم به ظرفیت اسمی هر کدام ۴/۱۸ میلیون مترمکعب گاز ترش در روز و سه واحد تثبیت میعانات گازی و سه واحد تولید پروپان و بوتان به همراه تاسیسات جانبی است.

علی‌پور یادآور شد: تولید روزانه ۱۰۴ میلیون مترمکعب گاز ترش خشک، تولید روزانه ۱۷۰ هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه ۵ هزار تن گاز مایع از مهم‌ترین تولیدات این پالایشگاه است.

سرپرست تعمیرات پالایشگاه چهارم با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم گفت: تعمیرات اساسی سال ۹۱ پالایشگاه چهارم از ۲۳ فروردین شروع شد و به مدت ۳۸ روز به‌ طول انجامید که این امر مهم با موفقیت کامل انجام شد.

علی‌پور بیان کرد: طی ۳۸ روز گذشته بر روی ۸۳۱ آیتم برنامه‌ریزی شده و بر روی ۱۴۲ آیتم برنامه‌ریزی نشده کار تعمیراتی انجام گرفت که از آیتم‌های برنامه‌ریزی شده می‌توان به ۱۸۱ آیتم برقی و ۵۴۴ آیتم ابزار ‌دقیقی و ۱۰۶ آیتم مکانیکی اشاره کرد.

سرپرست تعمیرات پالایشگاه چهارم از انجام ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفرساعت کار در تعمیرات اساسی فازهای ۶ و ۷ و ۸ خبر داد و افزود: در تعمیرات اساسی امسال در واحد مکانیک ۲۵۳۴۳ نفر ساعت، واحد برق بیش از ۱۷ هزار نفرساعت و واحد ابزار دقیق بیش از ۴ هزار نفرساعت در زمان تعمیرات کار انجام داده‌اند.

علی‌پور یادآور شد: تلاش بسیار زیادی برای رشد و توسعه پالایشگاه صورت گرفته و مدیر عامل مجتمع گازی اهتمام ویژه‌ای در این عرصه دارد.