- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای بیش از ۳۰ طرح ترافیکی در برازجان

شهردار برازجان از اجرای بیش از ۳۰ طرح ترافیکی در برازجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای بیش از 30 طرح ترافیکی در برازجان

به گزارش “عسلویه نیوز” کریم حسین‌آبادی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های ترافیکی شهرداری برازجان اظهار داشت: عمران شهری و رفاه و آسایش شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری برازجان در سال جاری است و به ویژه در امر ساماندهی ترافیکی تلاش بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی از اجرای بیش از ۳۰ طرح ترافیکی در برازجان خبر داد و افزود: شهرداری برازجان با به اجرا درآوردن طرح‌های ترافیکی، موفق به ساماندهی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر شده که این اقدامات رضایت شهروندان را در پی داشته است.

شهردار برازجان خاطر نشان کرد: احداث پنج میدان با سنگ نیوجرسی واقع در روبروی دانشگاه آزاد، تقاطع شهید عباسپور، تقاطع شهرک شهید بهشتی، انتهای بلوار آزادی (فرهنگیان) و انتهای خیابان شهید اسدی از مهم‌ترین اقدامات بخش ترافیک شهرداری است.

حسین‌آبادی بیان کرد: اصلاح هندسی تقاطع پاساژ دشتستان همراه با نصب چراغ چشمک‌زن دو زمانه نیز از دیگر اقدامات شهرداری است.

وی یادآور شد: از دیگر نقاط پرحادثه در سطح شهر، بریدگی بلوارهای شریعتی (روبروی خیابان برق) و خیابان جمهوری اسلامی بودند که با مسدود کردن این بریدگی‌ها میزان تصادفات به حداقل رسیده است.

شهردار برازجان تصریح کرد: اجرای طرح جزیره با سنگ نیوجرسی در قسمت شرقی میدان شهید گنجی، نصب پایه‌های جدید ترافیکی با چراغ چشمک‌زن و ثانیه‌شمار در تقاطع مخابرات و تقاطع دانش‌آموز نیز از دیگر برنامه‌هایی است که سهم مهمی در کاهش خسارات رانندگی در این مکان‌ها داشته است.

حسین‌آبادی افزود: نصب گل‌میخ زرد رنگ مدور در تقاطع‌های مخابرات، دانش‌آموز، ثبت احوال و میدان‌های شهدا،۱۷ شهریور و روبروی راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر طرح‌های مهم ترافیکی است که اجرایی شد.

وی اضافه کرد: نصب استوانه‌های ایمنی در راستای روان‌سازی ترافیک شهری علاوه بر ایجاد نظم می‌تواند به عنوان یکی از عناصر ایجاد زیبایی در شب به کار گرفته شود که هم‌اکنون این استوانه‌ها در تقاطع ثبت احوال، تقاطع کارخانه یخ، تقاطع فرمانداری، ایستگاه تاکسی واقع در میدان ۱۷ شهریور و ابتدای خیابان فردوسی نصب شده‌اند.

شهردار برازجان ادامه داد: در سال‌های قبل متاسفانه اجرای سرعت‌کاه‌های غیر استاندارد در سطح شهر باعث نارضایتی برخی همشهریان شده بود که در سال جدید بنا به دستور شهردار برازجان ۱۰ سرعتکاه استاندارد در بلوار معلم، بلوار طالقانی (سازمانی)، بلوار آزادی (فرهنگیان) و خیابان مجاهد برازجانی احداث شده است.

وی نورپردازی میادین و بلوارهای سطح شهر را از دیگر طرح‌های اجرایی شهرداری برشمرد و ابراز داشت: تاکنون کار نصب تجهیزات نورپردازی در چند بلوار و میدان به اتمام رسیده که چهره شهر را در شب، تا حدی متغیر کرده است.

حسین‌آبادی افزود: برای توسعه و پیشرفت شهر باید از تمام ظرفیت و توانایی‌های موجود بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.