- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احمدی‌نژاد: ایران بخواهد بمب اتم بسازد، کسی نمی‌تواند مانع شود

رییس‌جمهور با بیان اینکه “آمریکایی‌ها هرچه تلاش کنند موفق نخواهند شد شرایط تسلط کامل بر امور دنیا را احیا کنند”، اظهار کرد: یکی از مصادیق این تلاش، انعقاد توافقنامه امنیتی با افغانستان است که مطمئنم نفعی از محل این توافقنامه نصیب آمریکایی‌ها نخواهد شد و آنها به اهدافی که از این توافقنامه منظور کرده‌اند دست نخواهند یافت.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی در جریان سفر خود به پکن برای شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، در دیدار حامد کرزی ـ رییس‌جمهور افغانستان ـ تاکید کرد: ایران از روابط و همکاری‌های خود با افغانستان هیچ چشم‌داشتی به منافع اقتصادی این کشور ندارد و فقط تثبیت امنیت، آرامش و ارتقاء رفاه مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هیچگاه و تحت هیچ شرایطی از یکدیگر جدا نخواهند شد و همواره یار یکدیگر باقی خواهند ماند و در این راستا ایران از هر کمکی به مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد”، افزود: آمریکایی‌ها در پشت پرده با طالبان مذاکره می‌کنند و برای ظاهرسازی در صحنه افغانستان جنگی مصنوعی با طالبان به راه انداخته‌اند که قربانیان آن عمدتاً مردم بی‌گناه و زنان و کودکان هستند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تصریح کرد: ملت ایران به روش گفت‌و‌گو و مذاکره پایبند است اما مستکبران تمایلی به حل‌و‌فصل پرونده هسته‌ای ایران ندارند و اساساً مشکل آنها با استقلال‌طلبی و عزم و اراده ملت ایران برای پیشرفت است و موضوع هسته‌ای تنها بهانه‌ای است که سلطه‌طلبان از آن به عنوان اهرمی برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد اجازه نخواهند داد این مساله حداقل در مسکو و با میزبانی دولت روسیه حل‌و‌فصل شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر ایران بخواهد بمب اتم بسازد، هراسی از هیچ‌کس ندارد و به صورت علنی آن را اعلام می‌کند و کسی هم نمی‌تواند مانع آن شود و حداکثر کاری که سلطه‌طلبان می‌توانند انجام دهند، همین مانع‌تراشی‌هایی است که امروز مشاهده می‌کنیم اما مساله این است که سیاست اصولی و قطعی جمهوری اسلامی ایران اجازه حرکت به سمت ساخت بمب اتم را نمی‌دهد.

وی در پایان این دیدار، از رییس‌جمهور افغانستان برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد که شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد.

همچنین، حامد کرزی ـ رییس‌جمهور افغانستان ـ در این دیدار ضمن اعلام قدردانی از مواضع و پشتیبانی‌های دولت و ملت ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: ایران در تمام این سالها و با وجود تمام مشکلاتی که با آمریکا داشته است، با حوصله و بر مبنای سعه صدر از منافع ملت افغانستان حمایت و در این زمینه نقش‌آفرینی کرده است و از این رو رابطه دو دولت از حیث نزدیکی و حسن نیت در تاریخ معاصر، روابطی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه “افغانستان برای گذار از شرایط فعلی چاره‌ای جز پذیرش توافقنامه امنیتی با آمریکا نداشت”، اظهار کرد: هیچ عاملی نمی‌تواند ملت‌های ایران و افغانستان را ـ که از اشتراکات تاریخی و فرهنگی عمیق برخوردارند ـ از یکدیگر دور کند و ملت و دولت افغانستان هرگز اجازه نخواهند داد خاک این کشور با بهانه‌هایی همچون توافقنامه امنیتی مایه ضربه‌زدن به منافع ایران قرار گیرد.

رییس‌جمهور افغانستان در پایان تصریح کرد: افغانستان با وجود همه سختی‌ها و فشارها، تمام تلاش خود را برای حفظ استقلال و عزت خود به کار خواهد بست.